اخبار تکنولوژی

پشتیبانی گوگل کروم از ویندوز ۷ سال آینده پایان می یابد

مرورگر گوگل کروم دوست داشتنی از سال آینده نیازی به پشتیبانی از ویندوز ۷ دوست‌داشتنی‌تر ما نخواهد داشت. البته که عدم پشتیبانی گوگل کروم از ویندوز ۷ بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرده که در سال آینده نسخه نهایی کروم را برای ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ منتشر خواهد کرد. کروم ۱۱۰ که قرار است در ۷ فوریه ۲۰۲۳ منتشر شود، برطبق طبق صفحه پشتیبانی گوگل (از طریق Android Police)، این نسخه آخرین نسخه‌ای خواهد بود که از دو سیستم عامل قدیمی مایکروسافت پشتیبانی می‌کند،

این موضوع می‌تواند یک نقشه بزرگتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید را نمایان کند. علیرغم این‌که ویندوز ۷ برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و مایکروسافت رسماً پشتیبانی از آن را در سال ۲۰۲۰ پایان داد، داده‌ها نشان می‌دهد که این سیستم عامل هنوز بر روی بسیاری از دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

سال بعد منتظر پشتیبانی گوگل کروم از ویندوز ۷ نباشید

جالب است بدانید که در سال گذشته، تعداد کاربران فعال این ویندوز حداقل ۱۰۰ میلیون تخمین زده شد. این بدان معناست که بسیاری از افراد به زودی می‌توانند هم یک سیستم عامل پشتیبانی نشده و هم یک مرورگر وب پشتیبانی نشده باشند که می‌تواند یک خطر امنیتی قابل توجه باشد را از نزدیک لمس کنند.

گوگل کروم همچنان بعد از نسخه ۱۱۰ کار می‌کند، اما طبق صفحه پشتیبانی، هیچ به‌روز‌رسانی بعدی در ویندوز ۷ یا ویندوز ۸.۱ دریافت نخواهد کرد. بنابراین اگر هنوز از سیستمی استفاده می‌کنید که یکی از آن سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر را اجرا می‌کند، ما قویاً پیشنهاد می‌کنیم در اسرع وقت آن را ارتقا دهید. به این ترتیب، می‌توانید به‌روزرسانی‌های امنیتی سیستم عامل خود را دریافت کنید و از آخرین ویژگی‌های Chrome و بهبودهای امنیتی نیز بهره ببرید.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید تا سال آینده منتظر ماند.

منبع: شهرسخت افزار


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا