اخبار تکنولوژی

پلتفرم Omniverse در نهایت معرفی شد

در رویداد GTC امشب، علاوه بر معرفی کارت‌های گرافیک نسل جدید RTX 40 شاهد رونمایی از دستاوردهای جدید انویدیا از جمله پلتفرم Omniverse در دنیای گرافیک و هوش مصنوعی بودیم.

یکی از دستاوردهای جدید پلتفرم Omniverse نام دارد که اولین نرم‌افزار و زیرساخت خدمات این شرکت است و به‌عنوان یک پلتفرم یا جهان مجازی برای کمک به توسعه‌دهندگان و همکاری در روند طراحی سه‌بعدی، مقیاس‌پذیری و شبیه‌سازی واقعی در صنایع مختلف ساخته شده است. به عبارت دیگر Omniverse به‌عنوان یک پلتفرم یا جهان مجازی عمل کرده و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا نسخه مجازی از کسب و کار خود ایجاد کرده و المان‌های مختلف را در فضای نزدیک به واقعیت بررسی کنند.

به‌عنوان مثال شرکت‌های فعال در صنعت رباتیک می‌توانند از این پلتفرم برای ساخت یک نسخه کاملاً مجازی از محیط کاری خود ایجاد کرده و بر اساس یک نمونه تقریباً بی‌نقص و نزدیک به واقعیت در دنیای مجازی، محصولات خود را بررسی و آزمایش کنند. در بخش‌هایی از رویداد GTC که به معرفی مزایای و قابلیت‌های فناوری Omniverse پرداخته شده بود، انویدیا از Omniverse Cloud رونمایی کرد که به توسعه‌دهندگان و تیم‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به قدرت محاسباتی رایانه‌های شخصی خود، تنها با چند کلیک قدرت طراحی و همکاری در یک فضای کاری سه‌بعدی را داشته باشند.

پلتفرم Omniverse از دنیای متاورس

در واقع Omniverse Cloud تمام ابزارهای موردنیاز برای طراحی و بررسی نسخه شبیه‌سازی شده از یک محیط واقعی در دنیای متاورس را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال صنعت رباتیک می‌تواند ماشین‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی سطح بالا را در یک محیط کاملاً پویا و شبیه‌سازی شده از محیط کاری واقعی مورد بررسی قرار دهند.

مهندسان صنعت خودروسازی می‌توانند از این پلتفرم برای دریافت بازخورد از حسگرهای فیزیکی مربوط به خودروهای بدون سرنشین استفاده کرده و سناریوهای ترافیکی مختلف را برای آزمایش میزان ایمنی خودروهای خود در انواع شرایط جاده و آب‌وهوایی شبیه‌سازی کنند. در حال حاضر برخی از بزرگ‌ترین برندهای صنعت در جهان از جمله زیمنس (Siemens)، RIMAC Group و WPP در حال همکاری و حمایت از پروژه Omniverse Cloud انویدیا هستند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا