اخبار

پنل‌های خمیده سامسونگ بر روی آیفون ۸ های مجهز به نمایشگر OLED

پنل‌های خمیده سامسونگ بر روی آیفون ۸ های مجهز به نمایشگر OLED

آیفون ۸

شاید بسیاری از خوانندگان ما در رده هواداران شرکت‌های اپل یا سامسونگ قرار داشته باشند. هواداران این دو شرکت در عمل به‌شدت با یکدیگر رقابت دارند و تقریبا هیچ چیزی را در زمینه شرکت رقیب، معتبر نمی دانند ولی درواقعیت ماجرا کاملا برعکس است. مدیران این دو شرکت هیچ خصومت مستقیمی با یکدیگر ندارند و حتی به دفعات از فناوری های یکدیگر بر روی محصولات خود استفاده کرده اند.

این امر در زمینه شرکت اپل بیشتر دیده شده است زیرا سامسونگ سابقه طولانی‌ای در تولید قطعات سخت‌افزاری دستگاه‌های همراه داشته است. حال به نظر می‌رسد که در زمینه آیفون ۸ نیز شاهد چنین همکاری‌ای خواهیم بود و اپل قرار است تا در پشت پرده رقابت با سامسونگ، از پنل‌های ساخت این شرکت استفاده نماید.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده قرار است تا تمامی تلفن‌های همراه آیفون ۸ که به نمایشگر OLED مجهز هستند، از پنل‌های تولیدی شرکت سامسونگ استفاده نمایند. این پنل ها از نوع خمیده هستند و قرار است تا بر روی بخش قابل توجهی از سری آیفون ۸ مورد استفاده قرار بگیرند.

گفته می‌شود که آیفون ۸ دارای دو نوع مختلف خواهد بود که یکی از آن‌ها با استفاده از نمایشگر عادی LCD و دیگری با استفاده از نمایشگرهای خمیده OLED عرضه می‌شوند. جالب این است که محصولاتی که دارای نمایشگرها تخت LCD هستند نیز از پنل‌های تولیدشده توسط شرکت ال‌جی استفاده خواهند نمود.

در این میان یکی از موارد دردسرساز این است که ظرفیت تولید پنل‌های خمیده OLED توسط شرکت سامسونگ، تنها ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون واحد در سال است که این رقم نزدیک به نیمی از کل فروش آیفون در طول یک سال است. به‌این‌ترتیب گفته می‌شود که قرار است تا مدل‌های مجهز به نمایشگر OLED، به‌عنوان مدل‌های برتر به بازار عرضه شوند و به همین دلیل نیز تعداد آن‌ها در مقایسه با مدل‌های تخت، کمتر خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا