اخبار

این پهپاد می‌تواند گوشی شما را از طریق وای‌فای هک کند

این روزها، پرنده های هدایت پذیر از راه دور و یا همان پهپادها مورد توجه بسیاری از علاقه ‌مندان در سراسر دنیا قرار گرفته اند و اگر سری به بازار این محصولات بزنید، با انبوهی از این پرنده های ماشینی که هر کدام از قابلیت های خاصی برخوردارند، رو به رو خواهید شد.
 
پهپادهایی که هر کدام می توانند برای مقاصد مختلفی همچون فیلم برداری، شناسایی، امدادرسانی، ارسال کالاهای خریداری شده و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار گیرند. اما اخیراً فردی به نام Glenn Wilkinson از پهپادی رونمایی کرد که می تواند از طریق ارتباط وای فای، به گوشی‌ هوشمند و یا لپ‌تاپ افراد نفوذ کرده و اطلاعات شخصی آن‌ها را سرقت کند.
 
این پهپاد Snoopy نام دارد و به گونه ای طراحی شده است که با پرواز بر فراز ساختمان‌ها، دستگاه‌هایی با وای فای روشن را مورد هدف خود قرار می دهد و از این طریق به گوشی و یا لپ‌تاپ فرد قربانی متصل می شود.
 
به محض اتصال، فرآیند سرقت اطلاعاتی از قبیل پسورد‌ها، تصاویر، فایل‌ها و رمزهای بانکی در دستگاه مورد نظر آغاز می شود و ممکن است قبل از آن‌که اقدامی از سوی فرد قربانی صورت گیرد، از این اطلاعات جهت اهداف غیرقانونی استفاده شود.
 
ویلکینسون درباره این پهپاد عنوان می کند:”مجرمان همواره از نرم افزارهای ساده برای هک و نفود به دستگاه‌ها استفاده می کنند که بیانگر این موضوع است که ما باید همواره در هنگام اتصال و استفاده از شبکه های آسیب پذیری همچون وای فای بسیار محتاطانه رفتار کنیم.”
 
البته این دستگاه، تنها پهپاد هک کننده گوشی و دستگاه های هوشمند نیست و در ماه اگوست سال گذشته نیز آقای دیوید جردن از متخصصان شرکت آمریکایی Aerial Assault موفق به تولید پهپادی شد که می توانست با جست و جو و یافتن شبکه های رایانه ای و مستقر شدن در نزدیکی آن، زمینه لازم برای نفوذ هکرها به شبکه هدف را فراهم کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا