اخبار

پینترست رکورد ۲۰۰ میلیون کاربر را شکاند

پینترست که یک شبکه اجتماعی نیمه بصری است با ۳۸ درصد رشد نسبت به پارسال به مرز ۲۰۰ میلیون کاربر رسید.
البته باید توجه کرد که تنها ۱۵ درصد از جست و جوهای این برنامه از پلتفرم های غیر از گوشی هوشمند ایجاد می شود و ۸۵ درصد آن مربوط به گوشی ها است. میزان جستجو با موبایل در پینترست نسبت به سال قبل ۴۵ درصد افزایش یافته است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که رشد کلی کاربران این شرکت ۱۳ درصد بوده است.
این استارتاپ که از سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد امروز از مرز ۲۰۰ میلیون کاربر گذتش. بدین ترتیب حالا سرعت رشد این پلتفرم دو و نیم برابر سرعت رشد کاربران تا مرز ۱۰۰ میلیون نفر بوده است. این رشد به دلیل افزایش چشم‌گیر تعداد موبایل‌ها در غرب، اروپا (فرانسه، انگلستان، آلمان)، آمریکای لاتین (برزیل) و آسیا (ژاپن) رخ داده است‌.
قابلیت‌های پایه‌ای این سرویس علاوه بر جستجوهای مربوط به غذا، دکوراسیون خانگی، برنامه‌های جشن‌ها، حالا به حوزه‌های جدیدی مثل خودرو و سرگرمی نیز افزایش یافته است.
امسال ابزارهای بهتری برای جستجوهای بصری به پینترست اضافه شده است.
– جستجو و جستجوی از طریق لنز دوربین.
– امکانات دقیق‌تر در حوزه‌ی غذا که به یافتن آسان‌تر دستور پخت، مدت‌زمان مورد نیاز برای پخت غذا و موارد مورد نیاز کمک می‌کند.
– دکمه‌ی لایک روی پین‌ها.
– جستجوی بصری یکپارچه‌شده با گلکسی اس ۸.
انتظار می رود که کل این سیستم تا ۱ سال آینده به صورت یکپارچه به گوشی های هوشمند منتقل شو اما دقیقا نمی توان پیش بینی کرد که تا آن زمان چقدر کاربر خواهد داشت. برای مقایسه، فیسبوک می‌گوید هم‌اکنون ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. بر اساس اعلام شرکت تحقیقات بازار امنی‌کور، تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی شبکه‌ی اجتماعی توییتر ۳۲۸ میلیون نفر است.
مدیرعامل پینترست همچنین اعلام کرده است که ۳۹ درصد از کاربران این سرویس خریداران فعال هستند. این دسته از کاربران سرویس مورد اشاره نسبت به کاربرانی که از اپلیکیشن پینترست استفاده نمی‌کنند، ۲۹ درصد زمان بیشتری از این پلتفرم استفاده می‌کنند.
بر اساس تحقیق انجام‌شده توسط پینترست، ۹۸ درصد از پینرها اعلام کرده‌اند که از این سرویس برای یافتن موارد جدید استفاده می‌کنند و این در حالی است که این آمار در پلتفرم‌های اجتماعی-رسانه‌ای معادل ۷۱ درصد است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا