اخبار تکنولوژی

چت بات ChatGPT اکنون فعالیت های قبل را به یاد می آورد

OpenAI در حال ایجاد تغییراتی در چت بات ChatGPT است که ممکن بوده چت‌های شما را بسیار روان‌تر کند. آنها یک ویژگی حافظه اضافه می‌کنند، به این معنی که ChatGPT می‌تواند چیزهایی را در مورد شما و مکالمات گذشته به خاطر بسپارد.

حافظه می‌تواند شامل همه چیزهایی باشد که در گذشته برای چت بات فاش کرده‌اید. لازم نیست هر بار که چت می‌کنید خود را تکرار کنید. ChatGPT می‌تواند جزئیاتی را که مستقیماً به آن می‌گویید را به خاطر بسپارد، یا می‌تواند با استفاده بیشتر از آن به تدریج درباره شما یاد بگیرد. هدف از این کار چنین بوده که تعامل شما با بات شخصی‌تر به نظر برسد و کمتر شبیه این باشد که هر بار از ابتدا شروع می‌کنید.

این حافظه فقط یک ویژگی کامل نیست. برای هر نسخه از GPT که استفاده می‌کنید خاص است. بنابراین، اگر از یک بات توصیه فیلم استفاده می‌کنید، به یاد می‌آورد که چه فیلم‌هایی را تماشا کرده‌اید و چه ژانرهایی را دوست دارید، یا چه کارگردان‌هایی را ترجیح می‌دهید. این می‌تواند بسیاری از ابزارهای دیگر را نیز مفیدتر کند، مانند کمک به برنامه‌ریزی مطالعات خود یا پیگیری پیشرفت تناسب اندام خود.

با این حال، ایده یک چت بات که جزئیات مربوط به کاربران را به خاطر بسپارد، جنبه‌های منفی خود را دارد. خط باریکی بین مفید و مزاحم وجود دارد و OpenAI این را می‌داند. آن‌ها آن را ساخته‌اند تا بتوانید آنچه را که بات درباره شما به خاطر می‌آورد بررسی کنید، از آن بخواهید موارد خاصی را فراموش کند یا تنظیمات را در بخش مدیریت حافظه انجام دهید. همچنین یک گزینه گپ موقت برای آن مواقعی که می خواهید بدون باقی ماندن از حافظه چت کنید وجود دارد.

چت بات ChatGPT بهتر می شود

به طور پیش فرض، این ویژگی حافظه فعال خواهد بود و OpenAI قصد دارد از این حافظه‌ها برای بهبود نحوه عملکرد ChatGPT در آینده استفاده کند. اما در حال حاضر، فقط با گروه کوچکی از کاربران در حال آزمایش است.

فکر کردن به اینکه چگونه این ویژگی حافظه تعاملات ما با ChatGPT را شخصی‌تر می‌کند، هیجان‌انگیز است. ایده این بوده که یک چت بات دریافت کنید که بیشتر شبیه دستیاری است که شما را می‌شناسد، نه ابزاری که هر بار باید یادآوری کنید.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا