اخبار

چرا قابلیت کانتینیوم در گوشی لومیا ۶۵۰ مایکروسافت وجود ندارد؟

مایکروسافت در تبلیغات گوشی جدید لومیا ۶۵۰ بر روی کاربری این گوشی جدید در دنیای کسب‌و‌کار تاکید زیادی می‌کند. با این حال ویژگی continuum که به نظر می‌رسد برای افزایش بهره‌وری در محیط کاری اهمیت زیادی دارد در این گوشی دیده نمی‌شود. مایکروسافت در مورد این غیبت توضیح می‌دهد.

چند روز پیش مایکروسافت گوشی موبایل لومیا ۶۵۰ را با قیمتی مناسب معرفی کرد. در کنار قیمت رقابتی، این گوشی از امکانات مناسب دیگری چون پردازنده‌ی اسنپدراگون ۲۱۲، ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم و ویندوز ۱۰ بهره می‌برد. با این حال ویژگی اصلی گوشی‌های ویندوزفون یعنی قابلیت کانتینیوم در این گوشی غایب است. در حالی که مایکروسافت گوشی‌های ویندوزفون را مناسب برای اهالی کسب‌و‌کار معرفی می‌کند، نبود این ویژگی در لومیا ۶۵۰ یک عیب محسوب می‌شود. ولی چرا مایکروسافت تصمیم به حذف قابلیت continuum گرفته است؟
جواب دادن به این سوال خیلی هم سخت نیست؛ چرا که جدای از داک مخصوص کانتینیوم که مایکروسافت آن را با گوشی‌های لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال معرفی کرد، خود گوشی نیز باید حداقلی از مشخصات سخت‌افزاری را داشته باشد.
پردازنده‌‌های اسنپدراگون ۶۱۷، اسنپدراگون ۸۰۸ یا اسنپدراگون ۸۱۰ به همراه حداقل ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از جمله مشخصاتی هستند که هر گوشی مجهز به قابلیت کانتینیوم باید داشته باشد.  با توجه به این مشخصات می‌توان نبود continuum در لومیا ۶۵۰ را توجیه کرد.
اما چرا مایکروسافت یک گوشی با تمرکز بر روی بخش کسب‌و‌کار ساخته در حالی که عنصر اصلی بهره‌وری سیستم‌عامل خود، کانتینیوم، را حذف کرده است. سخنگوی مایکروسافت در این مورد توضیح می‌دهد:

 ما به دنبال ساخت گوشی‌های موبایل با کیفیت، کارآمد و در تمامی بازه‌های قیمتی هستیم تا ویندوز ۱۰ را برای همه‌ی افراد به ارمغان آورد. با ارائه‌ی لومیا ۶۵۰ کاربران سازمانی می‌توانند یک محصول زیبا و ارزان را استفاده کنند تا بهره‌وری کاری خود را افزایش دهند. در بازه‌ی قیمتی پایین ما به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهیم تا از راهکار‌های نرم‌افزاری ما استفاده کنند. در نتیجه این کاربران می‌توانند از نرم‌افزار‌های آفیس و سرویس ابری ما در بهترین حالت بهره ببرند. متاسفانه استفاده از قابلیت continuum نیاز به سخت‌افزاری قوی‌تر دارد.

منبع : زونیت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا