اخبار

چگونه باتری همراهمان را به بهترین نحو شارژ کنیم

چگونه باتری همراهمان را به بهترین نحو شارژ کنیم
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط کمپانی Cadex، شارژ ۱۰۰ درصدی باتری موبایل، شارژ در طول شب، خالی شدن شارژ باتری و خاموش شدن دستگاه و… می‌تواند طول عمر باتری شما را کم کند.
اخیرا و بعد از تصمیم اپل درزمینهٔ کاهش سرعت عملکرد آیفون‌های قدیمی با باتری‌های کم‌توان، نحوه بهره‌وری مفید از باتری دستگاه‌ها به یک بحث داغ تبدیل شده است. در همین راستا نیز کمپانی Cadex که به طراحی و ساخت دستگاه‌هایی برای آزمایش باتری‌ها تلفن‌های همراه هوشمند و دیگر دستگاه‌ها مشغول است اطلاعاتی را درباره باتری‌های یاد شده در وب‌سایت خود منتشر کرده است.
در این میان این مباحث اطلاعاتی درزمینهٔ باتری‌های لیتیوم یونی نیز دیده می‌شود که امروزه تمامی تلفن‌های همراه هوشمند را شارژ دهی می‌کنند. در این مقاله برای افزایش طول عمر باتری‌ها بازه‌های درصدی شارژ متفاوتی عرضه شده است که شما همیشه می‌بایست دستگاه خود را در آن نگه‌دارید.
بر اساس وب‌سایت این کمپانی شما می‌توانید دستگاه خود را در هر زمان و حتی برای چند دقیقه نیز به شارژ بزنید و با این کار دستگاه شما هیچ آسیبی نخواهد دید. بااین‌حال سعی کنید تا جای ممکن دستگاه خود را از شارژ خالی نکنید. این عمل که در اصطلاح تخلیه عمیق نامیده می‌شود زمانی اتفاق می‌افتد که شما باتری دستگاهتان را تا انتها تخلیه کرده و یا درصد کمی از شارژ آن را باقی می‌گذارید. این امر می‌تواند به باتری شما صدمات جدی بزند.
از طرفی نیز  سعی کنید که سطح باتری خود را بین ۶۵ تا ۷۵ درصد نگه‌دارید. بر اساس تحقیقات شرکت نام برده، باتری‌های لیتیوم یونی دستگاه‌های شما در صورت شارژ بودن بین ۷۵ تا ۶۵ درصد طولانی‌ترین عمر باتری‌ها را خواهند داشت. البته اگر انجام این کار برای شما سخت است یعنی کنید که این بازه درصدی را به ۴۵ تا ۷۵ برسانید. این میزان از شارژ نیز می‌تواند باتری دستگاهتان را سالم نگه داشته و البته عملی‌تر است. برای انجام این کار می‌توانید ساعات مشخصی از روز را تعیین کرده و باتری دستگاهتان را در آن ساعات به شارژ بزنید.
از طرفی هرگز باتری‌های دستگاهتان را به‌صورت ۱۰۰ درصد شارژ نکنید و هیچ‌گاه نیز اجازه ندهید که درصد انرژی شما از ۲۵ درصد کمتر شود. شارژ آن از ۲۵ درصد تا ۱۰۰ درصد عمر باتری‌ها شما را بسیار کم خواهد کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا