اخبار تکنولوژی

چیپ اگزینوس ۲۵۰۰ از A15 اپل پیشی گرفت

دنیای پردازنده‌های گوشی هوشمند ممکن است با محصول آینده اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ متزلزل شود. این تراشه جدید وعده می‌دهد سریع‌تر و کارآمدتر از تراشه محبوب اپل A15 Bionic باشد. با این حال، سفر برای عرضه Exynos 2500 روان نبوده است.

در ابتدا، نگرانی‌هایی در مورد اینکه فرآیند تولید ۳ نانومتری GAA (Gate-All-Around) سامسونگ چقدر خوب کار می‌کند وجود داشت. این امر، همراه با موفقیت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام، باعث شد برخی بر این باور باشند که گوشی‌های گلکسی اس ۲۵ سامسونگ تنها از تراشه های کوالکام استفاده می‌کنند.

اما اخیراً خبرهای خوبی درباره اگزینوس ۲۵۰۰ منتشر شده است. سامسونگ توانست نگرانی‌های مربوط به فرآیند ۳ نانومتری GAA را برطرف کند. نشان می‌دهد که به خوبی کار کرده و عملکرد مناسبی را در رویدادهای صنعت ارائه می‌دهد. آزمایشات نیز به خوبی انجام شد و نمونه اولیه Exynos 2500 به سرعت ۳.۲۰ گیگاهرتز رسید.

علاوه بر این، شایعاتی وجود دارد که اگزینوس ۲۵۰۰ در آزمایش‌های اولیه قدرت پردازش و قابلیت‌های گرافیکی خود، عملکرد بهتری نسبت به A15 Bionic و Snapdragon 8 Gen 3 آینده دارد. این نشان می‌دهد که ممکن است سامسونگ بالاخره متوجه شده باشد که چگونه یک تراشه با کارایی بالا بسازد که از انرژی کمتری نیز استفاده کند و به طور بالقوه رهبران فعلی این صنعت را شکست دهد.

اگزینوس ۲۵۰۰ چیپی قدرتمند

ما دقیقا نمی‌دانیم که Exynos 2500 به طور رسمی چه زمانی عرضه می‌شود. اما به نظر می‌رسد سامسونگ در آماده‌سازی آن پیشرفت خوبی داشته است. اگر این شایعات درست باشد، نیمه دوم سال ۲۰۲۴ می‌تواند شاهد ورود یک بازیکن جدید به بازار پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند باشد. دادن گزینه‌های بیشتر به سازندگان گوشی با استفاده از اندروید و به‌طور بالقوه منجر به انتخاب‌های بهتر برای مصرف‌کنندگان می‌شود.

یک Exynos 2500 رقابتی می‌تواند موردی عالی برای بازار گوشی‌های هوشمند باشد. رقابت بیشتر می‌تواند منجر به نوآوری بیشتر و انتخاب بهتر برای مصرف کنندگان شود. با تراشه‌های بالقوه قوی‌تر با قیمت‌های مقرون به صرفه‌تر.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که امتیازات بنچمارک همیشه کل داستان را در مورد عملکرد یک تراشه در یک گوشی واقعی نشان نمی‌دهد. بسیاری از چیزها بر عملکرد واقعی یک گوشی تأثیر می‌گذارد. مانند اینکه نرم افزار چقدر خوب برای تراشه نوشته شده است و وقتی گوشی از آن استفاده می‌شود چقدر داغ می‌شود. بنابراین، ما باید منتظر بمانیم و مشاهده کنیم Exynos 2500 در تست واقعی در گوشی‌ها چگونه عمل می‌کند تا بتوانیم با اطمینان بگوییم چقدر خوب است.

موفقیت اگزینوس ۲۵۰۰ همچنین به این بستگی دارد که سامسونگ بتواند مشکلاتی را که قبلاً با ساخت تراشه‌های کافی و کارآمد داشت، برطرف کند. آنها همچنین باید مطمئن شوند که کیفیت تراشه‌ها در طول زمان بالا می‌ماند.

به طور کلی، Exynos 2500 یک گام بزرگ رو به جلو برای توسعه تراشه موبایل سامسونگ است. در حالی که هنوز چالش‌هایی برای غلبه بر وجود دارد، پتانسیل یک تراشه قدرتمند و کارآمد هیجان انگیز است. چند ماه آینده برای اینکه ببینیم آیا Exynos 2500 می‌تواند از پس هیاهوها برآید و واقعاً اپل و کوالکام را برای کسب جایگاه برتر در بازار پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند به چالش بکشد، بسیار مهم خواهد بود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا