اخبار

کاربران در مناطق ثروتمندتر آیفون‌های اپل را به گلکسی‌های سامسونگ ترجیح می‌دهند

اگر در کشوری زندگی می‌کنید که شهروندان میانگین درآمد بالایی دارند، احتمالا گوشی هوشمند شما آیفون است. موسسه بازاریابی ایتنرنتی WebpageFX به تازگی با تحلیل داده‌های بدست آمده از ۳۰ میلیون کاربر گوشی‌هوشمند، اطلاعات جدیدی را ارایه کرده است که مطابق با آن مردم در کشورهای ثروتمندتر برای خرید گوشی های هوشمند برند اپل را به سامسونگ ترجیح می‌دهند.
 
 
نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که دو سوم کاربران گوشی های هوشمند آیفون یا گلکسی دارند و ۴۵ درصد از کاربران آیفون را به گلکسی ترجیح می‌دهند. اما آنچه این مطالعه را جالب ‌تر می‌کند، مکان زندگی این کاربران در ایالات متحده است. به نظر می رسد که ارتباط معناداری بین درآمد افراد و علاقه آنها به یکی از دو برند سامسونگ و اپل وجود دارد.
 
 
کاربران ایالت‌هایی که میانگین درآمد بالاتری دارند، از آیفون‌های اپل استفاده می‌کنند و گلکسی های سامسونگ نیز در میان کاربرانیایالت هایی رواج دارند که میانگین درآمد کمتری دارند.
 
 

آیفون
آیفون

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ایالت‌هایی که درآمد بالاتری دارند، برای مثال آلاسکا، هاوایی، کانکتیکات، نیوجرسی و ماساچوست، طرفداران آیفون بیشتری نیز دارند. در این ایالت‌ها بیش از ۵۰ درصد سهم بازار به آیفون تعلق دارد. اما در ایالت هایی با میانگین درآمد پایین‌تر، برای مثال نیو مکزیکو و کارولینای جنوبی، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از سهم بازار به آیفون ها تعلق دارد.
 

آیفون

ممکن است در نگاه اول بالا بودن قیمت آیفون ها دلیل این تمایلات متفاوت باشد اما گلکسی‌های سامسونگ نیز آن چنان ارزان قیمت نیستند. در حالی که قیمت آیفون ۷ پلاس ۷۶۹ دلار است، گلکسی اس ۷ سامسونگ نیز ۶۹۴٫۹۹ دلار قیمت دارد.
 
 
اما تفاوت اصلی اینجاست که سامسونگ اسمارت فون‌های گلکسی خود را در رنج قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌کند برای مثال شما می‌توانید گلکسی J3 را با قیمت ۱۹۹ دلار خریداری کنید در حالی که آیفون‌های اپل معمولا در رنج قیمت بالا در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و کاربران انتخاب‌های متنوعی ندارند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا