اخبار

کارل زایس عینک‌ های هوشمندی شبیه به نمونه‌های معمولی با قابلیت‌های کاربردی تولید می‌کند

گوگل گلس را باید یکی از هیجان انگیزترین گجت‌هایی خواند که در چند سال اخیر معرفی شد؛ اما کاستی‌های این محصول گوگل را بر آن داشت تا تولید گوگل گلس را متوقف کند. حال کارل زایس، به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین کمپانی‌ها در زمینه‌ی تولید لنز، بر آن شده تا با رفع کم و کاست‌های موجود، عینکی هوشمند تولید کند تا مقبول همگان باشد.
گوگل به عنوان یکی از پیشروترین کمپانی‌های حوزه‌ی فناوری، گجتی پوشیدنی را با نام گوگل گلس معرفی کرد. هرچند این گجت هوشمند تولید شده، اما باید آن را نمونه‌ای خواند که خیلی از مشکلات و چالش‌های موجود در این حوزه را برای تولیدکنندگان مشخص کرد. گوگل عینک هوشمند خود را نه به عنوان یک محصول تجاری، بلکه به عنوان یک پیش نمونه راهی بازار کرد که با وجود استقبال از آن در نسخه‌های محدود، باز هم گوگل مجاب نشد تا این گجت هوشمند را روانه‌ی بازار کند و تصمیم به توقف تولید آن گرفت. با وجود اینکه گوگل توجه بسیاری را در طراحی ظاهری آن به کار گرفته بود، اما باز هم گوگل گلس نه به عنوان یک عینک، بلکه به عنوان یک محصول که روی صورت کاربران جلب توجه می‌کرد، باقی ماند. در واقع گوگل گلس خود را به خوبی روی صورت کاربران نشان می‌داد و ضعف‌های فنی آن نیز در کنار مشکلات ایجاد شده در مورد حریم خصوصی باعث شد تا گوگل از ادامه‌ی تولید آن دست بکشد. هرچند اخیرا شنیده‌ها حکایت از این دارند که غول جستجو درصدد ارائه‌ی نسل دوم این گجت هوشمند برای استفاده توسط مشتریان تجاری است.
حال کارل زایس اعلام کرده که این کمپانی می‌تواند تمام فاکتورهای مورد نیاز برای موفقیت این حوزه از گجت‌های پوشیدنی را در قالب یک محصول معرفی کند. زایس نگرانی از بابت طراحی عینک خود ندارد؛ چراکه آلمانی‌ها موفق شده‌اند تا فناوری را توسعه دهند که می‌توان با استفاده از آن تصویر را روی یک لنز انحنا دار، منعکس کرد؛ بطوریکه نیازی به استفاده از ساختاری متفاوت نظیر گوگل گلس وجود نداشته باشد. از طرفی این کمپانی چالش‌هایی نظیر طراحی نرم‌افزار و سخت‌افزار مناسب برای ارائه به عنوان یک محصول موفق را پیش روی خود نمی‌بیند؛ از این‌رو باید بی صبرانه در انتظار عرضه و آزمایش آن باشیم. بهتر بودن این محصول از آن جهت است که می‌توان یک عینک هوشمند را همچون عینک‌های استاندارد مورد استفاده، به چشم زد و از قابلیت‌های آن بهره برد
منبع : ENGADGET

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا