اخبار

کسب و کارهای تلگرام در صورت تغییر پیام رسان، بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که هنوز تصمیمی برای فیلترینگ تلگرام گرفته نشده است اما کسب و کارهای تلگرام که از این پیام رسان به پیام رسان های داخلی کوچ کنند، بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت و گویی خبری اعلام کرد که هوز برنامه ای برای فیلترینگ تلگرام اعلام نشده است اما هر آن ممکن است این عمل انجام شود. وی با بیان اینکه از کسب‌و‌کارها و مؤسساتی که کانال‌های بسیاری دارند، دعوت شده است از پیام‌رسان‌های خارجی به پیام رسان‌های داخلی کوچ کنند، ادامه داد:

من هم از تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنم؛ اما بنا به تعهدی که به پیام‌رسان‌های داخلی دارم، از آن‌ها نیز استفاده می‌کنم. اقدامات وسیعی بنا به دستور رئیس جمهور در دی‌ماه ۹۶ انجام شد. ایشان تأکید کردند که کشور باید از انحصار پیام رسان غالب (تلگرام) خارج شود.

مطالب مرتبط:

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که افرادی که کسب و کارشان را از تلگرام به پیام رسان داخلی تغییر دهند بیمه بیکاری تعلق می گیرد او افزود:

وزارت آموزش و پرورش در حوزه‌ی کوچ پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی بخشنامه صادر کرد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت که در مقایسه با پیام رسان های خارجی، کاربران پیام رسان داخلی بسیار کم است. وی با بیان اینکه به پیام‌رسان‌های داخلی انواع تهمت‌ها زده شده است، اعلام کرد:

به‌طور جدی در سال ۹۷ در حوزه‌ی پیام‌رسان‌ها باید اولین پیام‌رسان، داخلی باشد. البته پیام‌رسان‌های خارجی هم می‌توانند فعالیت کنند؛ به شرطی که تابع قوانین جمهوری اسلامی باشند. بر این اساس کمیته‌ای در زمینه‌ی حفاظت از حریم خصوصی مردم تشکیل می‌دهیم تا محتوا در حوزه‌ی پیام‌رسان‌ها نیز حفاظت شود. اطلاعات مردم، دارایی‌ آن‌ها به‌شمار می‌رود و نهایت تلاش را داریم که حریم مردم در پیام‌رسان‌های داخلی حفظ شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این که کاربران ایرانی حق دارند از هر نوع پیام رسانی استفاده کنند، افزود:

ما به دنبال پیام‌رسانی با کاربران بالا و قابلیت اشتغال‌زایی هستیم‌ و از سوی دیگر تلاش می‌کنیم دانشگاه‌ها به اینترنت بدون فیلتر دسترسی داشته باشند.

 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا