اخبار تکنولوژی

کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو در راه است

به گفته یک افشاکننده اطلاعات، کیت توسعه‌دهنده کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو در اختیار شرکت‌های بازی‌سازی بزرگ قرار گرفته است؛ بنابراین نه‌تنها باید سال آینده در انتظار کنسول‌های میان نسلی جدید پلی‌استیشن ۵ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس جدید باشیم، بلکه بازی‌های جدید و باکیفیت در راه هستند.

پس از عرضه پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس، عرضه کنسول‌های ارتقا یافته میان نسلی به یک واقعیت تبدیل شد. این کنسول‌های جدید نسبت به مدل اصلی قوی‌تر بودند و به طور قابل‌توجهی پشتیبانی بهتر از رزولوشن ۴K را برای گیمرهای کنسول به ارمغان آوردند. همین مسئله باعث شده تا عرضه نسخه پرو پلی استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس توسط دو شرکت تولیدکننده آن‌ها یعنی سونی و مایکروسافت تعجب‌آور نباشد.

یک افشاکننده اطلاعات که با نام Tez2 فعال دارد، در فروم مربوط به بازی GTA اطلاعات قابل‌توجهی دررابطه‌با کنسول‌های میان نسلی جدید به اشتراک گذاشته و مدعی شده که اکثر استودیوهای بازی‌سازی AAA در ابتدای سال جاری کیت‌های توسعه‌دهنده و به‌روزرسانی‌های مربوط به این کنسول‌ها را باید دریافت کرده باشند.

زمانی که آپدیت مربوط به کنسول پلی استیشن ۴ پرو عرضه شد، نزدیک به ۳ سال از عرضه رسمی پلی استیشن ۴ می‌گذشت. ایکس‌باکس وان ایکس هم تقریباً چهار سال پس از عرضه ایکس‌باکس وان به بازار وارد شد.

پلی‌استیشن ۵ پرو در نزدیکی معرفی

با آغاز سال ۲۰۲۳ ، عمر کنسول گیمینگ نسل جدید پلی‌استیشن ۵ به ۳ سال می‌رسد و بر اساس تاریخچه کنسول‌های قبلی می‌توان حدس زد که با معرفی و عرضه پلی استیشن ۵ پرو فاصله زیادی نداریم.

در حال حاضر تعجب‌آور نیست اگر نسخه پرو کنسول‌های گیمینگ PS5 و Xbox در اختیار استودیوهای بازی‌سازی بزرگ قرار گرفته باشد. معمولاً شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی مدت‌ها پیش از معرفی رسمی کنسول‌های نسل جدید به کیت توسعه‌دهنده آن‌ها دست پیدا می‌کنند. این موضوع به شرکت‌های تولیدکننده کنسول گیمینگ اجازه می‌دهد که در زمان رونمایی رسمی، حداقل چندین عنوان برای تجربه و نمایش قدرت کنسول گیمینگ جدید خود در اختیار داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال شرکت نینتندو از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که به دنبال ساخت نینتندو سوییچ پرو است. حال شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد کیت توسعه‌دهنده این کنسول با قابلیت نمایش رزولوشن ۴K در اختیار استودیو‌های بازی‌سازی قرار گرفته است.

پیش‌بینی می‌شود که کنسول‌های میان نسلی جدید به طور چشمگیری قدرتمندتر از محصولات فعلی موجود در بازار باشند. بااین‌حال نمی‌توان زمان دقیق رونمایی و عرضه جهانی آن‌ها را پیش‌بینی کرد.

با درنظرگرفتن تاریخ عرضه نسخه‌های قبلی کنسول‌های گیمینگ پلی استیشن ۵ و ایکس باکس وان ایکس، عرضه نسخه پرو آن‌ها در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۴ کاملاً محتمل است.

البته به یاد داشته باشید که سونی در حال آماده‌سازی یک نسخه تغییریافته و کوچک‌تر از کنسول پلی‌استیشن ۵ با نام PS5 Slim برای عرضه در سال ۲۰۲۳ است. ویژگی قابل‌توجهی این کنسول درایو دیسک جداشدنی آن خواهد بود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا