اخبار

کنفرانس WWDC 2018 اپل ، همه گجت‌های خود را فراموش کنید

اپل هرسال در WWDC، از جدیدترین دستگاه‌ها و قابلیت‌های iOS خود رونمایی می‌کند. هر ساله از تاریخ ۴ ال ۸ ژوئن کنفرانس WWDC اپل برگزار می‌شود و این کمپانی جدیدترین قابلیت‌ها و توانمندی‌های آیفون، آی مک یا سیستم عامل iOS خود را معرفی می‌کند. اما پیام کنفرانس امسال اپل برای همه شوک برانگیز است. یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های هر روز روان‌شناسان و آسیب‌شناسان اجتماعی، اعتیاد مردم به گوشی‌های هوشمند است و این موضوع از مسائل قابل بحث در کنفرانس WWDC روز ۴ ژوئن ۲۰۱۸ خواهد بود. اما کمپانی اپل چه محصولاتی را برای معرفی در این کنفرانس آماده کرده است؟ با موبایلستان همراه باشید.
کمپانی اپل که با اجرای خط تولید سبز و بازیافت محصول خود توسط ربات دیزی پیشگام بودن خود را در حفاظت از محیط زیست ثابت کرده است٬ امسال با طراحی و اجرای پلتفرم “بهداشت دیجیتال” گام بزرگی در مسیر بهداشت روانی کاربران خود بر می‌دارد. اخبار مربوط به اقدامات اپل برای جلوگیری از اعتیاد به گوشی‌های هوشمند توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده است. این خبرگزاری گفته: این حرکت، بخشی از پلتفرم “بهداشت دیجیتال” اپل است.چرا که اپل تصمیم گرفته برای اینکه از اعتیاد کاربران به گوشی‌های هوشمند پیشگیری کند، به جای معرفی دستگاه‌های جدید، به توسعه نرم‌افزاری خود اکتفا کند.
کنفرانس WWDC 2018 اپل
به هر حال اپل مجبور است تعادل ظریفی بین ارائه سخت‌افزارهای مختلف و نرم‌افزارهای خود حفظ کند. این موضوع بهترین تصمیم از جانب اپل خواهد بود تا همه بتوانند به خوبی از نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و سرویس‌های اپل استفاده کنند. اما واقعیت این است که حتی معرفی نکردن سخت‌افزارهای جدید، و قناعت به ارائه نرم‌افزارهای متنوع مانع از اعتیاد کاربران به گوشی‌های هوشمند نخواهد شد. همچنین اپل نمی‌تواند منکر این موضوع شود که دو سوم درآمد سالانه خود را از فروش گوشی‌های هوشمند دارد. بنابراین در هر شرایطی اولویت اول این کمپانی، نگه داشتن کاربران در صف خرید گوشی یا استفاده از اپلیکیشن‌های مربوط به آن خواهد بود.
بلومبرگ همچنین گزارش کرده اپل در سال جاری تغییرات زیادی در سیستم عامل iOS و مک ایجاد خواهد کرد. این تغییرات در جهت اجرای برنامه‌های بیشتر و مصرف باتری کمتر خواهد بود.
زمان برگزاری کنفرانس WWDC 2018 اپل مانند سال‌های پیش حدود یک هفته به طول می‌انجامد که با سخنرانی در مرکز همایش‌های مکنری سن‌خوزه، واقع در کالیفرنیا آغاز می‌شود. محور اصلی این کنفرانس معرفی آخرین دستاوردها در زمینه نرم‌افزار است. اما همانطور که گفتیم امکان دارد چند سخت افزار جدید هم رونمایی شود. در ادامه به بررسی محتمل‌ترین دستاوردها می‌پردازیم.


iOS 12

با توجه به این موضوع که محور اصلی کنفرانس WWDC 2018 اپل دستاوردهای نرم‌افزاری است٬ احتمال معرفی یک نسخه‌ی جدید از iOS بسیار قوی است. نسخه‌ی iOS 11 برای کاربران بسیار کاربردی و هیجان انگیز بود چرا که قابلیت شخصی‌سازی بیشتری نسبت به نسخه‌ی قبلی داشت اما iOS 12 قرار است علاوه بر عاری بودن از هرگونه باگ و ایرادی سهولت استفاده بیشتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد و با عملکرد روان و همه جانبه بیشتر از قبل بدرخشد. برای اثبات حمایت خود از بهداشت دیجیتال٬ اپل امکانات امنیتی سخت‌افزاری جدیدی را برای این نسخه از iOS در نظرگرفته است که با استفاده از قابلیت‌های آن والدین کنترل و نظارت بیشتری بر آیفون، آیپد و آیپاد خواهند داشت و حتی از مدت زمان استفاده کودک از دستگاه و از هر برنامه هم مطلع می‌شوند.
کنفرانس WWDC 2018 اپل
قابلیت NFC در این نسخه با کیفیت بهتری افزوده می شود که با استفاده از آن علاوه‌بر امنیت بیشتر خدماتی همچون باز کردن قفل خودرو، منزل، محل کار و در هتل‌ها قابل ارائه هستند.
از دیگر قابلیت‌های iOS 12 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دنیای واقعیت افزوده و بازی چند نفره با استفاده از تجهیزات AR
  • قابلیت حبت با چند نفر به صورت همزمان
  • استفاده از انیموجی حین مکالمه تصویری برای دارندگان iPhone X
  • تنظیمات و قابلیت‌های بیشتری برای حالت Do Not Disturb
  • ارتقا HomeKit

کنفرانس WWDC 2018 اپل

MacOS 10.14

بروزرسانی سیستم عامل مک‌بوک‌ها یکی دیگر از دستاوردهای نرم افزاری کنفرانس WWDC 2018 اپل خواهد بود. با این بروزرسانی جدیدی که اپل برای مک‌بوک‌ها ارائه می‌دهد٬ کاربر قادر به همگام سازی نرم‌افزارهای مبتنی بر iOS و MacOS خواهد بود بنابراین اگر کاربر برنامه‌ای را بر روی آیفون یا آیپد خود باز کند می‌تواند آن را روی مک‌بوک ادامه دهد. همچنین قابلیت مدیریت برنامه‌ها با ابزارهای بیشتر هم در این بروزرسانی گنجانده شده است که از جمله آن می‌توان ادغام نوتیفیکیشن‌بار، داک و Launchpad برای تسهیل در مدیریت برنامه‌ها را نام برد. کنفرانس WWDC 2018 اپل   کنفرانس WWDC 2018 اپل


کنفرانس WWDC 2018 اپل

watchOS 5

احتمال معرفی یک ساعت هوشمند در این کنفرانس خیلی کم است ولی باز هم با اتکا به نرم‌افزاری بودن موضوع کنفرانس انتظار معرفی بروزرسانی جدیدی برای ساعت‌های هوشمد اپل را داریم. بلومبرگ اخباری مربوط به تلاش اپل برای معرفی مدل‌هایی سبک‌تر و با نمایشگر بدون حاشیه منتشر کرده است که معرفی این مدل از ساعت‌های هوشمند اپل در کنفرانس WWDC 2018 اپل احتمال خیلی کمی دارد.
بنابر شایعات منتشر شده پیرامون بروزرسانی این ساعت‌ها یعنی watchOS احتمالا امکانات فراوان و جدیدی همراه آن نخواهد بود ولی بنابر بررسی سوابق بروزرسانی‌های قبلی مطمئنا برنامه‌های محبوب این ساعت های هوشمند بروزرسانی خواهند شد همچنین پس زمینه‌ها و قابلیت‌های شخصی سازی بیشتری هم برای آن در نظر گرفته می شود. سنسورهای سلامتی مانند اندازه‌گیری ضربان قلب٬ شمارش قدم‌ها هنگام پیاده روی٬ آنالیز وضعیت خواب و پایش سلامت بانوان نیز بهبود خواهند یافت.
پس از معرفی بروزرسانی‌ها و بخش‌های نرم افزاری انتظار می‌رود اپل چند سخت‌افزار و دستگاه‌ دیجیتالی را نیز در این کنفرانس معرفی کند.


کنفرانس WWDC 2018 اپل

iPhone SE 2

با وجود اینکه اپل اکثرا در سپتامبر آیفون‌های جدید را معرفی می‌کند اما احتمال معرفی یک میان‌رده‌ی قدرتمند با نام iPhone SE 2 در کنفرانس WWDC 2018 اپل بسیار بالاست. این گوشی‌هوشمند با ظاهری شبیه به iPhone X مجهز به حسگر اثر انگشت است که به پردازنده A10 Fusion مجهز شده است. طراحی ظاهری این گوشی هوشمند از ناچ استایل یا همان بریدگی بالای صفحه نمایش پیروی میکند و پنل پشتی آن از جنس شیشه است تا پشتیبانی از شارژ بیسیم را به ارمغان بیاورد. احتمالا این گوشی هوشمند با ۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایتی برای کاربران عرضه می شود.


کنفرانس WWDC 2018 اپل

MacBook Pro

احتمال معرفی یک مک بوک جدید درکنفرانس WWDC 2018 اپل وجود دارد٬ یک مک‌بوک که به پردازنده نسل ۸ اینتل مجهز شده است و شاید بتوان گفت نسخه‌ی اصلاح‌شده مدل‌های قبلی محسوب می‌شود که با افزایش برخی مشخصه‌‌ها مانند عمر باتری یا کیفیت صفحه نمایش معرفی می شود. انتخاب صفحه کلید پروانه‌ای برای نسل قبلی این مک‌بوک‌ها بسیار اشتباه بود و با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه نشد بنابرای اپل سعی در جبران این اشتبباه خود دارد تا بار دیگر بنتواند رضایت کاربرانش را جلب نماید. کنفرانس WWDC 2018 اپل   کنفرانس WWDC 2018 اپل


کنفرانس WWDC 2018 اپل

iPad Pro

آیپد جدید اپل که در ابتدای سال میلادی سر و صدای زیادی ایجاد کرد هنوز از سوی این کمپانی معرفی نشده است بنابراین معرفی این آیپد در این کنفرانس بسیار محتمل است. آیپد ۲۰۱۸ اپل از پردازنده‌ی A۱۰ فیوژن با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز در کنار ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. این تبلت در نسخه های ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌گردد.  این تبلت ظاهری مشابه آیفون ایکس دارد. کمپانی اپل برای این تبلت قابلیت touch ID در نظر گرفته است. حاشیه‌های صفحه نمایش در این تبلت بسیار باریک شده‌اند و دکمه خانه هم در این دستگاه حذف شده است.


کنفرانس WWDC 2018 اپل

HomePod

نسل قبلی هوم‌پاد‌های اپل که سال قبل معرفی داشت با قیمت بالا برای کاربران عرضه شد که این قیمت بالا نفطه ضعف آن محسوب می‌شود زیرا آنطور که اپل انتظار داشت نتوانست نظر کاربران را جلب نماید بنابراین انتظار می‌رود امسال با معرفی یک هوم‌پاد با قیمتی مناسب‌تر رضایت کاربران را بدست آورد. نسل قبلی این هوم‌پاد قیمتی در حدود ۳۵۰ دلار داشت که احتمالا اپل نسخه ای کوچکتر از این هوم‌پاد با در برداشتن تمام قابلیت‌های نسل پیش و با قیمت ۲۰۰ دلار معرفی خواهد کرد.
زمان اندکی تا برگزاری کنفرانس WWDC 2018 اپل باقی مانده است و مطمئنا هفته ای هیجان‌انگیز را پیش رو خواهیم داشت. نظر شما چیست؟ بنظر شما اپل چه محصولاتی را در لیست معرفی در این کنفرانس قرار داده است؟


بیشتر بخوانید:

 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا