اخبار

کوالکام اسنپدراگون ۶۳۵ را تولید می کند

دو پردازنده استثنایی گوشی های میان رده کوالکام، اسنپدراگون ۶۶۰ و اسنپدراگون ۶۳۰ هستند که هر دو نیز با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید شده اند. اما در این بین اسنپدراگون ۶۶۰ با استقبال خوبی روبرو شد و ۶۳۰ نیز زیاد طرفدار نداشت. همچنین این که ۶۶۰ از هسته Kryo نیز استفاده نمی کرد. حال کوالکام دست به تولید پردازنده ای میان این دو پردازنده زده که بتواند تمامی شرایط را برای پردازنده های گوشی های میانرده فراهم کند. اسنپدراگون ۶۳۵
پردازنده‌ی جدید که اسنپدراگون ۶۳۵ نام خواهد داشت، با فرایند تولید ۱۴ نانومتری تولید خواهد شد و به هشت هسته‌ی کریو مجهز خواهد بود که در دو خوشه‌ی چهارتایی قوی و ضعیف قرار خواهند گرفت. شایعات منتشرشده به سرعت کلاک هسته‌های این پردازنده اشاره‌ای نکرده‌اند؛ اما خوشه‌های قوی و ضعیف اسنپدراگون ۶۶۰ به ترتیب دارای فرکانس ۲.۲ و ۱.۸ گیگاهرتز هستند و ممکن است اعداد مربوط به اسنپدراگون ۶۳۵ نیز نزدیک به این اعداد باشند.
GPU اسنپدراگون ۶۳۵ از GPU اسنپدراگون ۶۲۵ قوی تر است. با توجه به برتری ۳۰ درصدی پردازنده‌ی گرافیکی اسنپدراگون ۶۳۰ بر اسنپدراگون ۶۲۵، این پیشرفت چندان چشمگیر نیست. احتمالا دلیل این مسئله برنامه‌های کوالکام برای ارائه‌ی پردازنده‌ای موسوم به اسنپدراگون ۶۳۵ پلاس است که از نظر قدرت پردازشی با اسنپدراگون ۶۳۵ برابر خواهد بود؛ اما قدرت پردازش گرافیکی بالاتری خواهد داشت.
از طرفی به گوش می رسد که کوالکام به دنبال ساخت پردازنده اسنپدراگون ۶۷۰ است که با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته میشود. ضمنا اسنپدراگون ۶۷۰ نیز به نسل سوم هسته‌های کریو، موسوم به ۳۶۰ مجهز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که اسنپدراگون ۶۳۵ با هسته‌های نسل سوم کریو تولید خواهد شد یا خیر؛ اما منابع به استفاده از معماری کورتکس A73 و A53 اشاره دارند که نشان می‌دهد اسنپدراگون ۶۳۵ احتمالا به نسل دوم هسته‌های کریو مجهز خواهد بود. لازم به ذکر است که شرکت آرم هم‌اکنون معماری کورتکس A75 و A55 را معرفی کرده‌ است که کوالکام می‌تواند از آن برای طراحی نسل سوم هسته‌های کریو استفاده کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا