اخبار

کوالکام عرضه‌ کامپیوترهای ویندوز ۱۰ ارزان ‌تر مبتنی بر ARM را ممکن می کند

سری اول لپتاپ های ارائه شده که از پلتفرم ARM بهره مند بودند، یک قیمت گذاری بالا را تجربه کردند که از موانع مهم و بزرگ بر سر راه برای گسترش ویندوز ۱۰ در دستگاه های مجهز به تراشه های مبتنی بر این معماری محسوب می شدند. اما اخیرا شرکت کوالکام تصمیم دارد که نسخه ای ارزان تر از ویندوز ۱۰ را بر روی پلتفرم ARM پیاده سازی کند که در صورت موفقیت آمیز بودن این تصمیم، می توان انتظار داشت که رایانه های شخصی ارزن قیمت ۳۰۰ دلاری در دسترس کاربران مختلف قرار بگیرد.

آقای دان مک‌ گوایر، عاون بخش بازاریابی بین‌المللی کوالکام اخیر مصاحبه ای را با پادست موبایل تک Mobile Tech انجام داده و در آن به این موضوع اشاراتی کرده است. بنابر اطلاعات موجود و آنچه که مدیران این شرکت گفته اند، کوالکام قصد دارد که تراشه جدیدی را به این منظور تولید کند. گفتنی است که این پردازنده جدید اسنپ دراگون ۷cx نام گذاری شده و از لحاظ مختلف در رده پایین تری از اسنپدراگون ۸cx قرار می گیرد. به این ترتیب کوالکام با طراحی و توسعه چنین تراشه ای، گامی بلند در راستای توسعه ویندوز ۱۰ بر روی لپتاپ های استفاده کننده از پردازنده ARM برداشته است.

آقای دان مک‌ گوایر در ادامه خاطرنشان کرده است که در آینده ای نزدیک لپتاپ های ارزان قیمت که از پردازنده های اسنپ دراگون به عنوان سیستم پردازش اطلاعات استفاده می کنند، به هر دو سیستم عامل ویندوز و کروم مجهز گردیده و به بازار ارائه خواهد شد. البته این لپتاپ بنابر سایر ویژگی های سخت افزاری قیمتی در حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار خواهند داشت. جالب است بدانید که افزایش نفوذ ویندوز ۱۰ در رایانه های شخصی مبتنی بر ARM به منظور جلب توجه و علاقه توسعه دهندگان دارای اهمیت ویژه ای بوده است. برای تاثیر بیشتر از موضوع کافی است به این موضوع دقت کنید که گوگل نیز تیم کروم ویژه‌ ویندوز ۱۰ روی ARM را کوچک ‌تر کرده که گویا به دلیل محدودیت های سازگاری می باشد.

به هر حال شرکت کوالکام با طراحی این پردازنده جدید بسیار امیدوار است که این روند موجود را تغییر داده و لپتاپ هایی ارزان قیمت که به ویندوز ۱۰ و کروم مجهز شده اند را روانه بازار سازد. همچنین شایان به ذکر است که برخی از آمارهای موجود خبر از عملکرد بهتر اسنپدراگون ۸cx نسبت به برخی از پردازنده های Core i5 اینتل می دهند. باید منتظر مانده و ببینیم که اسنپدراگون ۷cx می تواند کوالکام را به خواسته اش برساند یا خیر


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا