اخبار

کورتانا بزودی کاهش شارژ گوشی را در PC به شما اطلاع خواهد داد

کورتانا، دستیار صوتی مایکروسافت از زمان معرفی‌اش در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی تا کنون پیشرفت زیادی داشته و با هر بروزرسانی، قابلیت‌های جدید زیادی را دربر گرفته است. از زمان اولین نسخه در ویندوزفون ۸.۱ ویژگی‌های مهمی نظیر پشتیبانی از زبان‌های جدید و قابلیت تعامل با اپلیکیشن‌های دیگر به کورتانا اضافه شده اما به نظر میرسد مایکروسافت هنوز قانع نشده است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.
هدف نهایی مایکروسافت برای کورتانا (Cortana) این است که این دستیار صوتی تبدیل به یک همدم دیجیتالی برای کاربران شود و آنها بتوانند در اسمارت‌فون، تبلت و یا سیستم‌های رومیزی خود از همراهی و کمک آن بهره ببرند (چیزی شبیه به فیلم Her). در این راه مایکروسافت بیش از همه بر روی این موضوع تمرکز کرده است که گجت‌های همراه کاربران را با PC های آنها یکپارچه و هماهنگ سازد.
در همین راستا کاربر tfwboredom@ که با نام Core در توییتر شناخته میشود، تصویری را منتشر کرده است که نشان میدهد کورتانا در نسخه‌های بعدی قادر خواهد بود هنگامی که کاربران در حال کار بر روی کامپیوترهای رومیزی خود هستند، آنها را از وضعیت شارژ تلفن همراهشان آگاه کند و وقتی که شارژ آن از حد خاصی پایین تر بیاید، به کاربران هشدار دهد که گوشی خود را به شارژر متصل کنند.
قابلیت جدید کورتانا
 
در تصویر مقابل و زیر گزینه‌ی “Send phone notifications” می‌بینید که کورتانا علاوه بر اطلاع دادن تماس‌های از دست رفته (که پیش از این نیز ممکن بود)، قادر است نوتیفیکیشن‌های نرم افزارها و کم شدن مقدار شارژ باتری دیوایس را هم به کاربران اطلاع دهد.
این موضوع اگرچه ممکن است نکته‌ی کوچکی به نظر برسد اما می‌تواند در مواقعی که شما بر روی کار با کامپیوتر تمرکز کرده‌اید و دیوایس شما هم ناخواسته روشن و درحال اجرای نرم افزاری است، بسیار مفید واقع شود و قبل از اینکه موبایلتان خاموش شود، شما را آگاه کند. درواقع مایکروسافت بدنبال این است که با اضافه کردن این امکانات به ظاهر ساده، نیازهای هرچند جزئی کاربران را هم برطرف کند تا دستیار صوتی اختصاصی‌اش بتواند محبوبیت بیشتری بدست آورد.
منبع: MSPowerUser

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا