اخبار

گزارش روز دوم الکامپ ۹۶: از تلگرام تا سیاست و تندی رفتار

روز دوم الکامپ 96

در پایان روز دوم الکامپ ۹۶ شاید بتوان مهم‌ترین رخدادهای عمومی این روز را حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین خلوت‌تر شدن نمایشگاه به نسبت روز جمعه دانست.

در این میان ماجرای سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نرم‌افزار محبوب تلگرام به‌شدت جنجالی شد. در ابتدای امر این تیم برجسته سیاسی کشورمان اعلام کردند که تلگرام موافقت کرده است که سرورهای خود را به داخل ایران انتقال بدهد ولی نکته جالب همزمانی این موضوع با اخبار رسانه‌های بین‌المللی درباره تکذیب چنین موردی توسط مدیر شرکت تلگرام بود.

البته چند ساعت بعد بود که وزیر و تیم همراه او سخنان خود را اصلاح کرده و اعلام کردند که تنها مذاکراتی را با مسئولان نرم‌افزار تلگرام برگزار کرده‌اند که این گفتگوها در زمینه تلاش برای انتقال سرورهای این نرم‌افزار روسی به داخل ایران بوده است و نتیجه نهایی هنوز به‌صورت قطعی مشخص نیست.

یکی از موارد زننده روز دوم الکامپ ۹۶ را می‌توان برخورد شدید حراست با اصحاب رسانه و شرکت کنندگان دانست که شاید بتوان آن را با حضور شخص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مرتبط دانست. با این وجود چنین دلیلی برای بدرفتاری با شرکت کنندگان در یک نمایشگاه به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در صورت ادامه‌دار بودن چنین رفتارهایی می‌توان شاهد دلسرد شدن افراد از حضور در چنین نمایشگاه‌هایی بود.

مورد بعدی نیز به هرج و مرج محیط بیرونی نمایشگاه بازمی‌گردد که بدون شک به هیچ عنوان هیچ نمایشگاهی در جهان را نمی‌توان با چنین شرایط عجیبی متصور بود. البته بازدیدکنندگان نیز به‌شدت در این زمینه همکاری به عمل آورده و بازار خارج از نمایشگاه را رونق داده‌اند تا بار دیگر به یاد بیاوریم که در نمایشگاه‌های کشورمان، متاسفانه پربازدیدترین بخش‌ها مربوط به خوردوخوراک هستند.

با این وجود باید گفت که روز دوم الکامپ ۹۶ به نسبت روز اول آن بسیار بهتر و پربارتر بود و کاربران حرفه‌ای‌تر توانسته بودند تا به نحو بهتری به بررسی این نمایشگاه دست بزنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا