اخبار

گزارش روز سوم الکامپ ۹۶: ستاره‌هایی که همچنان می‌درخشند

روز سوم الکامپ ۹۶

روز سوم الکامپ ۹۶ نیز با درخشش دنباله‌دار استارت‌آپ‌ها همراه بود تا بار دیگر ثابت شود که شرکت کنندگان و مرجعان این نمایشگاه بیشتر به دنبال نوآوری هستند. در این دوره از نمایشگاه الکامپ قرار بر این شده بود که گروه‌های استارت‌آپ با نام ستاره‌های الکامپ (ELEcomp Stars) نامیده شوند و به نظر می‌رسد که این نام‌گذاری کاملا درست بوده است زیرا تا روز سوم الکامپ ۹۶ شاهد درخشش دو سالن اختصاص یافته به این گروه‌ها هستیم.

مطابق معمول رتبه دوم استقبال نیز به سیم‌کارت‌های رایگان و سایر موارد این‌چنینی بازمی‌گشت که به اعتقاد شخصی بنده نشان دهنده یک بحران فرهنگی حاد در کشور است. در میان مخاطبین نمایشگاه کسانی به چشم می‌خوردند که تنها وارد نمایشگاه می‌شدند تا دیتای همراه یا سیم‌کارت رایگان دریافت کنند و پس‌ازاین کار نیز از محیط نمایشگاه خارج می‌شدند. این امر تنها آمار مجازی تعداد مخاطبان را به همراه دارد و بدون شک از ارزش‌های اصلی و اهداف عالی روز سوم الکامپ ۹۶ می‌کاهند.

به نظر می‌رسد که نمایشگاه در آستانه برگزارش رخدادی ویژه است و رفت‌وآمدهای متعدد نیروهای امنیتی در نمایشگاه نشان از ورود شخصیتی برجسته از نظر سیاسی را دارد. به این ترتیب تقریبا تمامی سالن‌ها گوش به زنگ هستند تا به‌زودی با یک برنامه جدید روبرو باشند، برنامه‌ای که در روز دوم توانسته بودند نمونه‌ای از آن را با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان ایشان تجربه کنند که البته این تجربه، مثبت و مفید بود.

یکی از نکاتی که بیش از روزهای دیگر در روز سوم الکامپ ۹۶ به چشم می‌آمد نیز صدای بسیار زیاد نمایندگان رسانه‌های تصویری کشور بود. این رسانه‌ها به نحوی فعالیت می‌کردند که گویا وظیفه جذب مخاطب به این نمایشگاه بر عهده آن‌ها است ولی در عمل صدای ایجاد شده توسط آن‌ها، برعکس عمل کرده و بیشتر مخاطبان حاضر در محیط را فراری می‌داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا