اخبار

گزارش سوددهی مالی و عملکرد بسیار خوب بخش شبکه‌ نوکیا

نوکیا که از بازار گوشی‌های هوشمند دور شده است، توانسته با توجه به عملکرد بسیار خوب بخش شبکه‌ی خود، سود خوبی را بدست آورد. در ادامه گزارش مالی سه ماهه‌ی چهارم نوکیا را مطالعه کنید.
نوکیا پس از فروش بخش موبایل خود به مایکروسافت کمتر بر سر زبان‌ها است و به نوعی بدون حاشیه به کار خود ادامه می‌دهد در حالی که مایکرسافت به تازگی اعلام کرده بخشی از نیروهای بخش موبایل خود در فنلاند را اخراج خواهد کرد.
البته نوکیا نیز به زودی خواهد توانست بار دیگر به بازار گوشی‌های هوشمند وارد شود. با این حال فلاندی‌ها همچنان بخش‌های قدرتمندی از جمله بخش شبکه‌ی خود را در اختیار دارد. این شرکت امروز گزارش مالی خود را منتشر کرده که نشان می‌دهد شرکت فنلاندی بهتر از آن چه که انتظار می‌رفت عمل کرده است.
بخش شبکه‌ی نوکیا بیش از ۹۰ درصد از فروش این شرکت را داشته است، توانسته حاشیه‌ی سود ۱۴.۶ درصدی را در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ کسب کند که در مقایسه با رقم ۱۴ درصدی در مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد دارد. همچنین با صورت گرفتن پرداخت بدهی‌ها از سمت سامسونگ، سود این بخش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.
فروش نوکیا در سه ماهه‌ی چهارم نیز با ۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۳.۶۱ میلیون یورو (۴.۰۸ میلیون دلار) رسیده که کمتر از پیش‌بینی‌های ۳.۷۲ میلیارد یورویی بوده است.
به طور جداگانه آلکاتل-لوسنت نیز گزارش داده که فروش این شرکت ۱۳ درصد رشد داشته و به ۴.۱۶ میلیون یورو رسیده و این شرکت توانسته در آسیا و آمریکای شمالی عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.
آمار نوکیا با توجه ادغام شدن آلکاتل-لوسنت در این شرکت نیز رشد داشته چرا که این شرکت توانسته عملکرد خوبی به خصوص در بخش نرم‌افزار داشته باشد. البته بخش اصلی سود این شرکت در اثر سرمایه‌گذاری بیشتر اپراتورها بر روی شبکه‌های خود بوده است.
یکی از بازارهای بزرگ نوکیا چین است که با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری اپراتورهای این کشور بر روی شبکه‌ی LTE نوکیا نیز توانسته سود خوبی بدست آورد. البته با توجه به روند بسیار سریعی که اپراتورهای چینی در پیش گرفته‌اند به نظر می‌رسد این درآمد مقطعی بوده و در سال ۲۰۱۶ ادامه نخواهد داشت.
البته نوکیا اعلام کرده که رقابت در زمینه‌ی شبکه‌ بسیار سخت است و رقبایی مانند هواوی و اریکسون نیز در این بازار پرقدرت هستند، در نتیجه ممکن است روند رو به رشد در سال ۲۰۱۶ رو به افول بگذارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا