اخبار

گلکسی اس ۸ / اس ۸ اج سامسونگ : تمامی شایعات، ویژگی‌ها و انتظارات

وقتی صحبت از یک گوشی موبایل به میان می‌آید، خیلی زود شایعات سر و کلشان پیدا می‌شود؛ به خصوص اگر آن موبایل یک پرچمدار قدرتمند از برندی محبوب باشد. در حالی که چند ماه تا رونمایی رسمی شرکت سامسونگ از پرچمداران جدیدش با نام احتمالی گلکسی اس ۸ (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس ۸ اج (Samsung Galaxy S8 Edge) باقی مانده، با توجه به محبوبیت بالای محصولات بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان، از هم اکنون درز اطلاعات، اخبار و شایعات در مورد این دو گوشی آغاز شده است. اگر همه چیز طبق روال پیش برود، سامسونگ اوایل ماه فوریه سال ۲۰۱۷ و پیش از برگزاری نمایشگاه کنگره جهانی موبایل (MWC 2017)، از تازه‌ترین نسل گوشی های هوشمند خود پرده برداری خواهد کرد.
سامسونگ اوایل سال جاری میلادی، دو گوشی عالی و از همه نظر تکمیل گلکسی اس ۷ / اس ۷ اج را روانه بازار کرد تا ما بیش از پیش انتظاراتمان از این کمپانی بالا برود. هرچند پس از آن فبلت گلکسی نوت ۷، کام این موفقیت را برای سامسونگ تلخ کرد  و خیلی سریع پس از عرضه، از بازارهای جهانی جمع آوری شد. حال تمامی حواس‌ها به پرچمدار بعدی این کمپانی است تا بار دیگر سامسونگ با آن خودش را به اثبات برساند. محصولی که می‌تواند نقش تاثیرگذاری در بازگرداندن آبروی نام تجاری این غول کره‌ای داشته باشد.
این دقیقا همان چیزی است که ما را به تحقیقات بیشتری وا‌داشته تا به دنبال اخبار و اتفاقات خوبی در گلکسی بعدی سامسونگ بگردیم. در این مقاله قصد داریم به تمامی شایعات، اخبار و انتظارات پیرامون گوشی گلکسی اس ۸ (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس ۸ سامسونگ (Samsung Galaxy S8 Edge) بپردازیم؛ با ماهمراه باشید.
 

طراحی گلکسی اس ۸ / اس ۸ اج

سامسونگ گلکسی اس 8 - Samsung Galaxy S8

دو مدل مختلف از یک دیوایس

به احتمال خیلی زیاد شاهد عرضه دو نسخه از گلکسی اس ۸ سامسونگ خواهیم بود. ما گزارش‌های متعددی را دریافت کرده‌ایم که از دو گوشی با کد نام “Dream” و “Dream2” و با شماره مدل SM-G950/SM-G955 حکایت دارد. یکی از این گوشی‌ها از صفحه نمایش کوچکتری برخوردار بوده که گلکسی اس ۸ نام دارد و دیگر یک مدل بزرگ‌تر بوده که پسوند “Edge” را یدک می‌کشد.

طراحی ظاهری جدید و هیجان انگیز با تسبت صفحه به بدنه بالا

اگر چه هنوز هیچ تصوری از شکل ظاهری گلکسی اس ۸ سامسونگ نمی‌توانیم داشته باشیم، اما قطعا می‌توان حدس زد که سامسونگ احتمالا از یک طراحی ترکیبی فلز-شیشه، مطابق تمامی گوشی‌های دو سال اخیر خود استفاده خواهد کرد. در اینجا شایعاتی وجود دارد که ادعا می‌کند گوشی هوشمند پرچمدار بعدی سامسونگ با دگرگونی جدی‌تری از نظر ظاهری همراه خواهد شد.
 

سامسونگ گلکسی اس 8 - Samsung Galaxy S8

سیر تحولی طراحی سامسونگ

از این تغییر می‌توان به افزایش نسبت بالای ابعاد صفحه به بدنه اشاره کرد که باعث کاهش ناهنجاری‌های پنل جلویی در دو سمت بالا و پایین خواهد شد تا یک گوشی با کمترین حاشیه تصویر برای لذت هرچه بیشتر استفاده، در اختیار کاربران قرار گیرد. این شایعات ادعا می‌کنند که هر دو گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ اج از پنل جلویی کاملا متشکل از نمایشگر، با پنل اولد لبه-به-لبه بهره می‌برند. بر اساس شنیده‌ها این صفحه نمایش می‌تواند نسبت ابعاد صفحه به بدنه بیش از ۹۰ درصدی را ارائه کند. در واقع اگر بخواهیم تصوری از این گوشی در ذهنمان داشته باشیم، پنل جلویی آن چیزی شبیه به گوشی‌های شیائومی میکس و شارپ آگوس خواهد بود که از حاشیه‌های حداقلی برخوردارند.
 
سامسونگ گلکسی اس 8 - Samsung Galaxy S8

فاقد دکمه‌های فیزیکی، اسکنر اثر انگشت اپتیکال

داشتن یک نمایشگر با حداکثر نسبت ابعاد صفحه به بدنه، مستلزم آن است کلید سخت افزاری هوم و کلیدهای خازنی (که کمتر از یک دهه است جزو اصلی گوشی های سامسونگ بوده‌اند)، به طور کلی حذف شوند.
از آنجایی که اسکنر اثر انگشت دیگر جایی در زیر کلید هوم نخواهد داشت، ما شنیده‌ایم که سامسونگ قصد دارد در زیر نمایشگر این گوشی یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال را تعبیه کند. احتمالا این اسکنر، Sense ID شرکت کوالکام خواهد بود که می‌تواند در هر جایی از دستگاه قرار گرفته و زمانی که انگشتان شما صفحه نمایش شیشه‌ای را لمس کنند، عملیات احراز هویت را انجام دهد. هرچند شرکت‌هایی نظیر کروشیال تک و سینپتیکس نیز چنین سنسور مشابهی را ارائه کرده‌اند که می‌تواند در زیر نمایشگر گوشی به انجام وظیفه بپردازد.
 
سامسونگ گلکسی اس 8 - Samsung Galaxy S8

جک هدفون حذف می‌شود؟

شایعات چه چیزی در مورد جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری می‌گویند؟ اینک یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند تصمیم گرفته تا استاندارد اتصال صوتی بیش از نیم قرن گذشته را از محصولات خودش حذف کند. اپل همراه با آیفون ۷ / ۷ پلاس خود خط قرمز بزرگی بر روی این جک کشید تا کاربران را به سمت استفاده از درگاه ارتباطی مدرن‌تر سیمی و یا بلوتوثی راهنمایی کند.
ما هنوز متقاعد نشده‌ایم که این غول کره‌ای در پرچمدار گوشی ۲۰۱۷ خودش از این جک استفاده نکند، بنابراین اگر این جک را همچنان در گوشی سامسونگ ببینیم نباید تعجب کنیم. در این مطلب، می توانید تصاویر احتمالی این گوشی هوشمند را  مشاهده کنید که به صورت غیررسمی به بیرون درز پیدا کرده است؛ هرچند نمی‌توانیم به طور قطع در مورد آن‌ها قضاوت کنیم.

بیشترین بحثی که این روزها بین علاقه‌مندان به گوشی های برند سامسونگ شنیده می‌شود، در خصوص نمایشگر گلکسی اس ۸ / اس ۸ اج است. همانطور که کمی بالاتر نیز گفته شد، احتمال دارد هر دو پرچمدار آینده سامسونگ از صفحات نمایش لبه-به-لبه بهره می‌برد که ارائه کننده نسبت ابعاد صفحه به بدنه بیش از ۹۰ درصدی است. بدون شک این قضیه هیجان انگیز است، اما باید صبر کنیم تا از لحاظ فنی نیز آن را ارزیابی کنیم.
گفته می‌شود گلکسی S8 سامسونگ از یک صفحه ۵٫۱ اینچی برخوردار بوده و مدل اج آن نیز به یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی مجهز خواهد بود. هرچند ما شنیده‌ایم که ممکن است سامسونگ دست به تغییر ترکیب سایز صفحات گوشی‌های خود زده و مدل اصلی آن را با نمایشگری ۵٫۵ یا ۵٫۷ اینچی روانه بازار کند و مدل گلکسی S8 Edge را نیز به یک صفحه ۶٫۲ اینچی تجهیز کند. با توجه به بازنشسته شدن سری گلکسی نوت، احتمال افزایش اندازه نمایشگر در مدل اج این گوشی بسیار زیاد خواهد بود.
 
سامسونگ گلکسی اس 8 - Samsung Galaxy S8
از نظر وضوح نمایشگر، ما هیچ ایده‌ای نداریم اما شایعات مختلف اشاره می‌کنند که نمایشگر این گوشی،‌ اراپه کننده وضوح ۴K UHD معادل ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل خواهد بود. این میزان پیکسل به قدری بالاست که می‌تواند لذت استفاده توسط هدست‌های واقعیت مجازی را بیش از پیش بیافزاید و جدا از آن، تصاویری کاملا شفاف را به نمایش بگذارد.
در غیر این صورت سامسونگ همچنان از یک صفحه نمایش با وضوح Quad HD یا ۲K در این گوشی استفاده خواهد کرد که همچنان به اندازه کافی شفافیت مورد نیاز کاربران را فراهم می‌کند. با تمام این تفاسیر ما فرض را بر این می‌گیریم که سامسونگ برای یک سال دیگر نیز از صفحه نمایش ۲K در گوشی هوشمند خود استفاده خواهد کرد. البته نیازی به گفتن ندارد که هر دو نسخه گلکسی اس ۸ سامسونگ (Samsung Galaxy S8)، مطابق گوشی های بالارده سال‌های اخیر این شرکت از پنل‌های صفحه نمایش سوپر آمولد استفاده خواهند کرد. حتی در نسل جدید گوشی های سری گلکسی اس می‌توانیم نسخه بهبود یافته‌تری از این پنل‌ها را نیز ملاقات کنیم که بی‌تردید از بهره‌وری بهتری نیز برخوردار خواهند بود. با توجه به اینکه مصرف باتری یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در ارتباط با گوشی‌های مدرن است، این مسئله می‌تواند برای سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی های هوشمند حائز اهمیت باشد و آن‌ها را مجاب به استفاده از یک باتری، با ظرفیت به مراتب بیشتری نسبت به آخرین پرچمدارانشان کند.

شایعات خبر می‌دهد در زیر قاب دو کهکشانی آینده سامسونگ درنده‌ی جدید شرکت کوالکام، اسنپدراگون ۸۳۰ به حکم‌رانی خواهد پرداخت. البته در بدترین حالت ممکن یک چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ در این گوشی عرضه اندام خواهد کرد که باز هم نمی‌تواند گزینه بدی به حساب آید. نسخه بین المللی این دو گوشی نیز قطعا از یک چیپست ساخت خود سامسونگ از خانواده تراشه‌های اگزینوس بهره‌مند خواهند بود. در حال حاضر پرچمداران سامسونگ از چیپست‌های اگزینوس ۸۸۹۰ بهره می‌برند که به گواه آزمون‌های انجام گرفته، عملکردی تقریبا مشابه با چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ را ارائه می‌دهند.
 
سامسونگ گلکسی اس 8 - Samsung Galaxy S8
در سال آینده نیز احتمالا شاهد حضور چیپست اگزینوس ۸۸۹۵ بر روی دو گوشی گلکسی اس ۸ (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس ۸ اج (Samsung Galaxy S8 Edge) خواهیم بود که بنا بر گزارش‌های اخیر در یک فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده و قصد دارد به طور جدی با اسنپدراگون ۸۳۰ به رقابت بپردازد. به طبع هر دو این تراشه‌ها در زمینه عملکرد بهبود یافته و از قدرت بهره‌وری بیشتری برخوردار خواهند بود. در شایعاتی که اوایل سال به گوش می‌رسید، ظاهرا خود کوالکام نیز وظیفه تولید چیپ اسنپدراگون ۸۳۰ را به سامسونگ واگذار خواهد کرد تا طی یک فرآیند ۱۰ نانومتری، آن را تولید کند.

یکی از موارد دیگری که گمانه زنی‌ها در مورد آن این روزها بیشتر شنیده می‌شود، جهش از یک رم با ظرفیت ۴ گیگابایت به رمی با ظرفیت ۶ گیگابایت و یا حتی ۸ گیگابایت در خانواده گلکسی اس ۸ است. از آن جایی که سامسونگ چند ماه قبل از چیپ رم ۸ گیگابایتی ساخت خود رونمایی کرد، این حدس بیجا نیست که شاهد حضور این چیپ در کهکشانی‌های جدید سامسونگ باشیم. با توجه به این که سامسونگ هیچ تبعیضی بین ظرفیت رم دو مدل استاندارد و اج پرچمدار سری گلکسی اس خود قائل نمی‌شود، بنابراین انتظار می‌رود هر دو گلکسی اس ۸ / اس ۸ اج از یک رم ۸ گیگابایتی بهره‌مند باشند.
از نظر فضای ذخیره سازی داخلی نیز ما فرض را برای مدل پایه، حداقل ۳۲ گیگابایت در نظر می‌گیریم. البته ما امیدواریم که نسخه‌هایی با حافظه داخلی بیشتر همراه با پشتیبانی از کارت حافظه microSD نیز از این گوشی عرضه شوند. با توجه به عرضه آیفون‌های جدید اپل همراه با حافظه‌های جدید ۲۵۶ گیگابایتی، بعید نیست که سامسونگ قصد داشته باشد از نظر میزان حافظه نیز با این کمپانی جدالی را تجربه کند.

بدون شک این بخش، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گوشی آینده سامسونگ خواهد بود. گزارش‌های متعددی از سوی چین منتشر شده که همگی ادعا می‌کنند، گلکسی اس ۸ سامسونگ با پیروی از روند جاری بازار موبایل، از دوربین دوگانه‌ای در قسمت پشتی خود بهره‌مند خواهد بود. بر اساس این گزارش‌ها، دو دوربین مستقر در پنل پشتی هشتمین کهکشانی سری اس سامسونگ، قادر به ارائه زوم اپتیکال بوده و از ویژگی‌های مهمی برخوردار است.
 
سامسونگ گلکسی اس 8 - Samsung Galaxy S8
 
حالا که آیفون ۷ پلاس و بسیاری دیگر از گوشی های جذاب بازار موبایل از دوربین دوگانه برخوردارند، هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست تا سامسونگ از پیشرفت در بخشی که خود، یکی از پرچمداران و بهترین‌های آن است امتناع کند. چیزی که در خصوص گلکسی اس ۸ می‌توان به طور قطع گفت، افزایش مهارت‌ها و قابلیت‌های دوربین آن در مقایسه با پیشینیان این موبایل اندرویدی خواهد بود. غول کره‌ای دنیای فناوری نشان داده هرگز دو سال پیاپی از یک نسل دوربین استفاده نکرده و تا حد زیادی برای بهبود بهره‌وری در نسل آینده دوربین گوشی های خود تلاش کرده است.
انتظار می‌رود که سامسونگ از دو سنسور متفاوت در دوربین دوگانه خانواده گلکسی اس ۸ (Samsung Galaxy S8) استفاده کند. یکی از این‌ها از سنسور سفارشی ۱۲ مگاپیکسلی سامسونگ برخوردار بوده و دیگری نیز از سنسور ناشناس ۱۳ مگاپیکسلی ساخت سونی بهره ببرد. در همین راستا احتمالا شاهد حضور یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز بر روی پنل جلویی خواهیم بود که نسبت به دوربین ۵ مگاپیکسلی موجود بر گلکسی اس ۷، تصاویر سلفی به مراتب با کیفیت‌تری را خلق می‌کند. حتی می‌توانیم انتظار داشته باشیم یک فلش LED در کنار دوربین سلفی این گوشی جا خوش کند و یا حتی همانند گوشی ال جی وی ۱۰، دو دوربین سلفی در قسمت جلویی تعبیه شوند. با این حال اگر سامسونگ قصد داشته باشد پنل جلویی را بیش از پیش در اختیار نمایشگر قرار دهد، این گزینه تقریبا غیرممکن خواهد بود. این‌ها همگی شایعاتی هستند که تا به امروز آن‌ها را شنیده‌ایم و سامسونگ هیچ یک از آن‌ها را تایید یا تکذیب نکرده است.

هیچ تردیدی در این نیست گلکسی اس ۸ / اس ۸ اج سامسونگ به صورت پیشفرض از اندروید نوقا برخوردار خواهند بود. تازه‌ترین سیستم عامل موبایلی گوگل در حال حاضر به صورت آزمایشی بر روی دو پرچمدار فعلی خانواده گلکسی اس سامسونگ (گلکسی اس ۷ / اس ۷ اج) قرار گرفته است و همین قضیه می‌تواند حضور این نسخه از اندروید در پرچمدار آینده آن‌ها به صورت پیشفرض را به اثبات برساند.

اسکنر عنبیه

سامسونگ در گلکسی نوت ۷ خود از یک اسکنر عنبیه استفاده کرد که احتمالا در آینده‌ای نزدیک به اکثر گوشی های بالارده و میان رده بازار نفوذ پیدا می‌کند. شایعات عنوان می‌کنند که سامسونگ در حال مذاکره با دو تولیدکننده اسکنرهای عنبیه (شرکت پاترون و مکنکس) بوده و از همین حالا سفارش‌های تولید این چیپ برای پرچمدار بعدی خود، گلکسی اس ۸ را نیز ارسال کرده است. این اسکنر را می‌توان مدرن‌ترین گزینه‌ی امنیتی بیومتریک حال حاضر موبایلی جهان دانست.
 
سامسونگ گلکسی اس 8 - Samsung Galaxy S8

Bigsby ، یک دستیار هوشمند با هوش ماشینی

امروزه هر کمپانی ارائه کننده یک دستیار حاوی هوش ماشینی است و سامسونگ نیز نمی‌خواهد از رقبای خود در ارائه دستیاران هوشمندی نظیر دستیاران گوگل، کورتانا، الکسا و یا سیری عقب بماند. به همین دلیل سامسونگ با خریداری شرکت Viv، به دنبال برقراری تعامل سخت افزارهای خود با یک دستیار شخصی اختصاصی به نام Bixby است. شایعات حتی حاکی از آن است که سامسونگ می‌خواهد برای فراخوانی این دستیار شخصی، یک دکمه فیزیکی اختصاصی را نیز بر روی بدنه گلکسی اس ۸ / اس ۸ اج تعبیه کند.
تاکنون هیچ زمانی برای عرضه این گوشی اعلام نشده است و تنها می‌توانیم با قضاوت بر اساس عرضه دیگر گوشی‌های این شرکت، انتظار داشته باشیم سامسونگ یک روز پیش از برگزاری نمایشگاه کنگره جهانی موبایل (MWC 2017) از گوشی های خانواده گلکسی اس ۸ رونمایی کند. ما می‌توانیم به طور قطع بگوییم که این محصولات در تاریخ ۲۶ فوریه سال ۲۰۱۷ مصادف با ۷ بهمن ۱۳۹۵ رسما معرفی می‌شوند.
 
سامسونگ گلکسی اس 8 - Samsung Galaxy S8
این گوشی‌ها چه قیمتی را خواهند داشت؟ به طور معمول فرض را بر این می‌گیریم که تفاوت قیمت زیادی بین این گوشی ها با نسل فعلی گوشی های گلکسی اس نخواهد بود. بنا بر شایعات قیمت مدل کوچکتر بسته به حافظه داخلی آن بین ۶۴۹ الی ۶۹۹ دلار بوده و قیمت برادر بزرگ‌تر آن نیز چیزی حدود ۷۴۹ الی ۷۹۹ دلار خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا