اخبار

گلکسی نوت ۶ در ماه جولای و مجهز به اندروید N معرفی خواهد شد

گلکسی نوت ۶ ، بله حالا که پرچم داران سری گلکسی اس سامسونگ ، یعنی دو گوشی گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 Edge ) معرفی ، و به بازار عرضه شده اند، دیگر نوبت به پرچم دار بعدی سری نوت سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۶ ( Galaxy Note 6 ) رسیده تا اخبار و شایعات پیرامون آن منتشر گردد.در جدیدترین خبر منتشر شده از گلکسی نوت ۶ ، آمده است که این گوشی احتمالا در ماه جولای و مجهز به اندروید N معرفی خواهد شد.
سری فبلت‌های گلکسی نوت سامسونگ از پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین محصولات اندرویدی موجود در بازار هستند. فبلت گلکسی نوت ۵ که طی ماه آگوست سال ۲۰۱۵ شاهد رونمایی رسمی از آن بودیم، هم اکنون یکی از قدرتمندترین و باکیفیت‌ترین فبلت‌های اندرویدی موجود محسوب می‌شود. اما حال که وارد سال ۲۰۱۶ میلادی شده‌ایم، بدون تردید به تدریج باید منتظر انتشار اخبار و شایعات مربوط به نسخه جدید این محصول یعنی فبلت گلکسی نوت ۶ باشیم.
به صورت کلی، همواره انتظار می‌رود که کمپانی‌های فعال در صنعت موبایل نسخه‌های جایگزین محصولاتشان را هر ساله در بازه زمانی معینی رونمایی کنند. به بیان دیگر اگر فبلت گلکسی نوت ۵ سامسونگ در ماه آگوست سال ۲۰۱۵ معرفی شد، پیش بینی اغلب افراد بدین صورت است که احتمالا نسخه جدید این فبلت یعنی گلکسی نوت ۶ هم طی ماه آگوست سال ۲۰۱۶ معرفی می‌شود! به واقع در اغلب موارد همین استراتژی از سوی کمپانی‌های فعال در صنعت موبایل در پیش گرفته می‌شود، اما ظاهرا امسال سامسونگ قصد دارد که فبلت گلکسی نوت ۶ را کمی زودتر معرفی نماید!
احتمالا سامسونگ در ماه جولای سال جاری نسخه جدید سری فبلت‌های گلکسی نوت خود را معرفی می‌کند. بنابراین گلکسی نوت ۶ احتمالا یک ماه زودتر از چیزی که پیش بینی می‌شد رونمایی می‌شود. اخبار و اطلاعات مربوط به این موضوع از سوی منبع کره‌ای زبانی منتشر شده که The Bell نام دارد. بر اساس اطلاعات مندرج در سایت The Bell، سامسونگ فبلت گلکسی نوت ۶ را در اواسط ماه جولای معرفی می‌کند. بنابراین چیزی در حدود ۴ ماه تا زمان معرفی رسمی این محصول فرصت باقی مانده است. این منبع همچنین خاطرنشان کرده که فبلت گلکسی نوت ۶ با کد یا اسم رمز اختصاصی Grace خطاب می‌شود و به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید N بهره‌مند خواهد بود.
اگر صحت این خبر تایید شده باشد، بنابراین بدون تردید کمپانی گوگل می‌بایست تا قبل از ماه جولای نسخه رسمی سیستم عامل اندروید N خود را معرفی کند. احتمال به وقوع پیوستن این امر هم با توجه به رونمایی زودهنگام گوگل از نسخه پیش نمایش این سیستم عامل چندان دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. در این میان متاسفانه منبع کره‌ای زبان نامبرده شده هیچ اشاره مستقیمی به خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ نکرده است، اما پیش بینی می‌کنیم که این محصول از صفحه نمایشی ۵٫۸ اینچی و نوع Super AMOLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره‌مند شود. رم آن احتمالا ۶ گیگابایتی خواهد بود و دستگاه از قلم اختصاصی S Pen ارتقاء یافته‌ای بهره‌مند می‌شود.
این احتمال وجود دارد که دوربین اصلی فبلت گلکسی نوت ۶ سامسونگ دقیقا از سنسور دوربین قدرتمند و ۱۲ مگاپیکسلی که در گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge از آن‌ها استفاده شده، بهره‌مند شود. همچنین برخی از افراد عقیده دارند که شاید سامسونگ از نظر حافظه داخلی، نسخه‌ای با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی را نیز برای این فبلت در نظر بگیرد. احتمال به وقوع پیوستن این موضوع از آنجایی زیاد است که سامسونگ ماه گذشته تولید انبوه مموری چیپ‌های ۲۵۶ گیگابایتی خود را آغاز کرد. بدون تردید آغاز تولید انبوه این مموری چیپ‌ها باید با هدف استفاده در شرایط خاصی انجام شده باشد، از اینرو شاید هدف اصلی سامسونگ تجهیز فبلت گلکسی نوت ۶ به این مموری چیپ‌های ۲۵۶ گیگابایتی بوده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا