اخبار

گلکسی نوت ۱۰ با پردازنده اگزینوس ۹۸۲۵ عرضه می شود

شرکت سامسونگ در ۷ آگوست سال جاری گوشی هوشمند نسل جدید گلکسی نوت ۱۰ را در دو نسخه پلاس و استاندارد معرفی می کند. اسمارتفونی که تاکنون شایعات بسیاری درباره آن به بیرون درز کرد و حال نوبت به جزئیات جدید دیگری رسید.

گلکسی نوت ۱۰ گذشته از آن که نسخه ای با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس دارد، بلکه یک مدل آن با پردازنده اگزینوس ۹۸۲۵ راهی بازار می شود. این روش سامسونگ برای نخستین بار صورت نمی گیرد و بلکه چندین سال است که شاهد عرضه محصولات پرچمدار کمپانی در دو نسخه با پردازنده های مختلف هستیم.

باتوجه به اطلاعات منتشر شده در پایگاه داده گیک بنچ، یکی از مدل ها که همان نسخه اگزینوس ۹۸۲۵ است توانست در تست تک هسته ای امتیاز ۴۳۵۷ و در تست چند هسته ای امتیاز ۱۰۰۴۵ را کسب کرد. در سوی دیگر نسخه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس در تست تک هسته ای امتیاز ۳۶۱۶ و در تست چند هسته ای به امتیاز ۱۱۱۰۳ دست یافت.

با این حساب نسخه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس گلکسی نوت ۱۰ قدرت بیشتری نسبت به نسخه اگزینوس ۹۸۲۵ دارد. سامسونگ گذشته از آن برای نسخه پایه گلکسی نوت ۱۰ حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته است. نسخه رده بالا گلکسی نوت ۱۰ که به عنوان نسخه پلاس شناخته می شود با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی راهی بازار می شود.

سری گلکسی نوت ۱۰ قوی تر از همیشه

تاکنون جزئیات بسیاری درباره این پرچمدار نیمه دوم سال ۲۰۱۹ سامسونگ منتشر شد و باید آن را یک مدل قدرتمند نسبت به نسل پیشین محسوب کرد. این اسمارتفون جدید سامسونگ دارای دوربین چهارگانه در نسخه پلاس و دوربین سه گانه در نسخه استاندارد است. دوربین سلفی نیز برخلاف سری گلکسی اس ۱۰ دوگانه نخواهد بود و یک سنسور در مرکز و قسمت فوقانی نمایشگر بسیار کم حاشیه جای گرفته است.

فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی نیز که انتظار می رود این گوشی هوشمند را در کسری از ثانیه به شارژ کامل برساند، در نسل جدید گلکسی نوت تعبیه خواهد شد. همانطور که گفته شد سامسونگ ۷ آگوست سال جاری طی رویدادی گلکسی نوت ۱۰ و نسخه پلاس آن را معرفی می کند. رویدادی که در بروکلین نیویورک برگزار می شود و انتظار داریم محصولات دیگری همچون سال های دیگر برای معرفی در نظر گرفته شود.

براساس شایعه ها، گلکسی تب اس ۶ و ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو ۲ دو دیوایس جدا از گلکسی نوت ۱۰ هستند که قرار است رویداد امسال سامسونگ را دربرگیرند. به هر حال جزئیات دقیق نیست و نمی توان به شایعات بی اساس هم اکتفا کرد، بنابراین تنها با انتظار می توان به حقایق کاملی دست یافت. شایان ذکر بوده که گلکسی نوت ۱۰ در مقایسه با نسل قبل تحول بزرگی در طراحی خواهد داشت و انتظار داریم به موفقیت بالایی در فروش دست یابد.

همچنین با معرفی در ۷ آگوست، پیش خرید از ۹ آگوست آغاز شده و عرضه نیز ۲۳ آگوست است. گذشته از آن قیمت نسخه استاندارد ۱۰۰۰ دلار و نسخه پلاس از ۱۲۰۰ دلار عبور می کند. در هر صورت تنها با صبر بیشتر می توان به حقیقت کامل خانواده گلکسی نوت ۱۰ دست یافت.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا