اخبار

گلکسی گرند پرایم ۲۰۱۶ با رابط کاربری Grace دیده خواهد شد

در صورت عرضه گلکسی گرند پرایم ۲۰۱۶ با رابط کاربری Grace سامسونگ، این گوشی هوشمند بعد از گلکسی نوت ۷ دومین دستگاهی از شرکت سامسونگ خواهد بود که به طور پیشفرض از این رابط کاربری برخوردار خواهد بود. البته ماه گذشته خبرهایی در مورد عرضه این رابط کاربری جدید برای مدل ۲۰۱۶ گلکسی A8 منتشر شد. با انتشار دفترچه راهنمای گوشی گلکسی ای ۸ ۲۰۱۶ این مورد لو رفت. اما حالا می‌بینیم که این موضوع برای سامسونگ گلکسی گرند پرایم ۲۰۱۶ (Samsung Galaxy Grand Prime 2016) رخ می‌دهد.
امروز خبرهایی در مورد عرضه گلکسی گرند پرایم ۲۰۱۶ با رابط کاربری Grace منتشر شده است. بر اساس دفترچه راهنمای این گوشی که برای دانلود قرار گرفته شده، با نگاهی به میانه های دفترچه مشاهده می‌شود که موارد ذکر شده برای رابط کاربری گوشی شباهت بسیار زیادی به قابلیت های موجود در رابط نرم افزاری جدید Grace دارد. در نتیجه به احتمال بسیار زیادی این گوشی سطح پایین نیز از رابط کاربری جدید سامسونگ استفاده خواهد کرد.
با این که رابط کاربری پیشفرض گلکسی نوت ۷ حالا بر روی یک گوشی سطح پایین مثل گلکسی گرند پرایم ۲۰۱۶ قرار می‌گیرد، تنها دلیل این انتخاب آن است که شرکت سامسونگ قصد دارد به کاربران خود این موضوع را ثابت کند که نسخه Grace قرار است به رابط کاربری استاندارد گوشی های هوشمند این شرکت کره ای تبدیل گردد. حتی در خبرهای قبلی نیز داشتیم که گوشی های سطح بالای گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج قرار است به همراه آپدیت اندروید نوقا، رابط کاربری Grace را نیز دریافت کنند.
اما در هر صورت موارد ذکر شده رسما توسط شرکت سامسونگ تایید نشده و نمی‌توان ۱۰۰ درصد به آنها تکیه کرد. گوشی گلکسی گرند پرایم ۲۰۱۶ یک دستگاه میان رده به حساب خواهد آمد. این گوشی هوشمند از یک تراشه با حداکثر فرکانس کاری ۱٫۴ گیگاهرتزی به همراه ۱٫۵ گیگابایت حافظه رم استفاده خواهد کرد.
علاوه بر آن بر اساس دیگر موارد لو رفته، مشخصات فنی باقی مانده از آن شامل بهره‌مندی از یک نمایشگر ۵ اینچی با دقت اچ دی (۷۲۰p) به همراه یک دوربین اصلی مجهز به حسگر ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. این در حالی است که دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده و برای عکاسی سلفی و چپ ویدئویی بسیار مناسب خواهد بود.
 

گلکسی گرند پرایم 2016 با رابط کاربری Grace عرضه خواهد شد (1)

 
گلکسی گرند پرایم 2016 با رابط کاربری Grace عرضه خواهد شد (1)
 
گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی گرند پرایم ۲۰۱۶ به طور پیشفرض از نسخه ۶٫۰٫۱ سیستم عامل اندروید موسوم به مارشمالو استفاده خواهد کرد. علاوه بر آن به لطف وجود این رابط کاربری جدید شاهد برخورداری گوشی از قابلیت هایی مانند Ultra Power Saving و Multi Windows به همراه Smart Manager و Wide Selfie و بسیاری دیگر از ویژگی های جدید خواهیم بود.
شرکت سامسونگ هنوز رسما از گوشی گلکسی گرند پرایم نسخه ۲۰۱۶ رونمایی نکرده است اما با توجه به این که دفترچه راهنمای گوشی به صورت آنلاین انتشار یافته است پس به احتمال بسیار زیادی تا چندی دیگر شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا