بررسی‌ تخصصیریپورتاژ آگهی

گلکسی A52S بخرم یا گلکسی A52؟! بررسی ۵ ویژگی دو گوشی پرفروش سامسونگ!

گلکسی a52s و گلکسی a52 در یک نگاه

گلکسی A52s 5G و A52 5G هر دو عملکرد خوبی دارند. اما در واقع چه تفاوتی بین این دو وجود دارد؟ برای بسیاری از کاربران سوال‌هایی در مورد تفاوت گوشی گلکسی a52s و گلکسی a52 پیش آمده که در این مطلب قصد داریم با مقایسه این دو گوشی سامسونگ، از ۵ جهت، به آنها پاسخ دهیم.

گلکسی A52s یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های موبایل است که با ارائه عملکردی بی‌نقص، موفق شده در فهرست گوشی‌های پرفروش جهان قرار بگیرد.  کمتر کسی است که با برند سامسونگ آشنایی نداشته باشد. این برند معتبر در زمینه طراحی و ساخت بهترین گوشی‌های موبایل سابقه درخشانی دارد.

گوشی‌های نسل جدید سامسونگ اگرچه در ظاهر تفاوت چندانی با هم ندارند، اما در جزییات و تکنولوژی‌های به کار رفته در دستگاه، دارای تفاوت‌های مهم هستند.

گلکسی a52s و گلکسی a52 در یک نگاه

مقایسه دو گوشی پرطرفدار گلکسی a52s و گلکسی a52

سیاست‌های جدید برند سامسونگ در زمینه ساخت گوشی‌های موبایل هوشمند، منجر به عرضه نسخه‌های مختلفی از یک مدل پایه شده است. به این ترتیب، دست کاربر برای خرید گوشی مورد نظرش باز شده و با نسخه‌های متعددی از یک مدل گوشی مواجه است که تفاوت‌های جزیی، اما مهمی با هم دارند.

در ادامه مقاله به مقایسه دو نسخه گلکسی a52 و گلکسی a52s از نظر بدنه، صفحه نمایش، پلتفرم، باتری، حافظه، دوربین، صدا، اتصالات، شبکه و قابلیت‌های کاربردی دو محصول می‌پردازیم تا شما را در خرید گوشی مورد نظرتان بیشتر راهنمایی کنیم.

مقایسه بدنه دو محصول

طراحی هر دو نسخه گلکسی a52s و a52 کهکشانی است و از نظر ظاهری هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد! در هر دو محصول، جنس قاب پشتی گوشی از پلاستیک کاملا مات است. وزن هر دو نسخه ۱۸۹ گرم و ضخامت آنها ۸.۴ میلی‌متر است. بدنه این دو گوشی سامسونگ دارای گواهی IP67 است که مقاومت گوشی موبایل را در عمق یک متری آب به مدت نیم ساعت تضمین می‌کند.

گلکسی A52s و گلکسی A52 به صورت کاملا تخت طراحی شده و در چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش و آبی در بازار موجود هستند.

مقایسه صفحه نمایش در گوشی های گلکسی a52s و گلکسی a52

مقایسه صفحه نمایش در گوشی های گلکسی a52s و گلکسی a52

صفحه نمایش هر دو گوشی گلکسی ۶.۵ اینچی و از نوع سوپر امولد است. دارای رزولوشن FHD+ 1000 در ۲۰۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل در اینچ است. این نوع صفحه نمایش گوشی های سامسونگ به محافظ کورنینگ گوریلاس ۵ مجهز است. نرخ نوسازی نمایشگر هر دو گوشی گلکسی a52s و گلکسی a52، ۱۲۰هرتز است.

در پنل این نمایشگر، رنگ مشکی با عمق بی‌نهایت نمایش داده می‌شود. در تنظیمات صفحه نمایشگر گزینه‌هایی مانند Vivid (رنگ‌های اغراق‌شده) و Natural (رنگ‌های طبیعی) در دسترس هستند و کاربر می‌تواند بر اساس سلیقه خود تنظیمات نمایش تصویر را تغییر دهد.

روشنایی هر دو در حالت دستی تا ۳۸۰ نیت افزایش می‌یابد. امکان افزایش روشنایی در محیط باز و زیر نور آفتاب، از مزایای صفحه نمایش هر دو دستگاه محسوب می‌شود.

پس در این مورد تفاوتی وجود ندارد، اگر به نمایشگر قوی تری نیاز ندارید بین انتخاب  a52s و a52 سردرگم نخواهید شد.

مقایسه پلتفرم در دو گوشی گلکسی پرطرفدار سامسونگ

در این بخش به تفاوت‌های اصلی دو گوشی گلکسی a52s و a52 می‌رسیم. در گلکسی a52s تراشه اسنپدراگون G778 شش نانومتری به کار رفته در حالی که در گلکسی a52 از اسنپدراگون G750 هشت نانومتری استفاده شده است. a52s دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است که شامل چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتز Kyro 670 و چهار هسته ۱.۹ گیگاهرتز Kyro 670 است.

در مقابل، پردازنده مرکزی a52 هشت هسته‌ای است که شامل دو هسته ۲.۲ گیگاهرتز Kyro 570 و شش هسته ۱.۸ گیگاهرتز Kyro 570 است. پردازنده گرافیکی a52s ، Adreno 642L و پردازنده گرافیکی a52 ، Adreno 619 است. در مجموع قدرت سخت‌افزاری گلکسی a52s نسبت به a52 بسیار بیشتر است. پس در این مرحله گلکسی a52s پیروز خواهد شد.

هر دو گوشی از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ One Ui 3.1 با سیستم عامل اندروید ۱۱ پشتیبانی می‌کنند. رابط کاربری به کار رفته در مدل های گلکسی منجر به عملکرد پایدار این دستگاه شده‌ است.

مقایسه باتری و حافظه، دو فاکتور بسیار مهم در خرید گوشی

ظرفیت باتری هر دو محصول ۴۵۰۰ میلی‌آمپر است. هر دو باتری را حدود دو روز نگه می‌دارند که از نقاط قوت این دو محصول است. همچنین هر دو گوشی از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. آداپتور a52 15 واتی و آداپتور a52s 25 واتی است. شارژ کامل a52 حدود یک ساعت و چهل دقیقه و شارژ کامل a52s حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد. در این مرحله هم در خصوص مدت زمان شارژ گوشی گلکسی a52s پیروز خواهد شد.

حافظه در هر دو نسخه یکسان تعبیه شده است. درگاه حافظه microSDXC و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگ رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم است.

مقایسه دوربین های گوشی گلکسی a52s و گلکسی a52

دوربین‌ها و قابلیت‌های آنها در دو نسخه شباهت زیادی دارند. البته دوربین‌ اصلی هر دستگاه دارای مشخصات منحصر به فرد است که عبارتند از:

مشخصات دوربین گلکسی a52s

  • دارای چهار دوربین ۶۴ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی (دو دوربین ۵ مگاپیکسلی)
  • مجهز به لنز واید ۲۶ میلی‌متری، لنز اولترا واید با پوشش ۱۲۳ درجه، لنز ماکرو و حسگر تشخیص عمق f/2.4
  • سایز سنسور برابر با ۱.۷/۱ اینچ
  • دارای قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر

مشخصات دوربین گلگسی a52

  • دارای چهار دوربین ۶۴، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی ( دو دوربین ۵ مگاپیکسلی)
  • دارای قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز
  • سایز سنسور ۱.۷/۱ اینچ
  • دارای لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
  • دارای لنز واید ۲۶ میلی‌متری، لنز اولترا با پوشش ۱۲۳ درجه، لنز ماکرو و حسگر تشخیص عمق f/2.2

دیگر قابلیت‌های دوربین که در هر دو نسخه یکسان هستند عبارتند از:

  • فلاش LED، پانوراما و HDR
  • لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر، ژیروسکوپی
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با لنز واید ۲۶ میلی‌متری
  • فیلم‌برداری سلفی ۱۰۸۰ و ۴K

بررسی اتصالات در دو محصول

اتصالات در این دو نسخه گلکسی سامسونگ هیچ تفاوتی با هم ندارند. شبکه بی‌سیم هر دو گوشی دو بانده و دارای قابلیت وای فای، وای فای دایرکت و هات ‌اسپات است. هر دو نسخه از بلوتوث ۵.۲ و GPS پشتیبانی می‌کنند. این دو نسخه دارای درگاه USB Type-C 2.0 هستند و از OTG پشتیبانی می‌کنند.

گلکسی A52S بخرم یا گلکسی A52؟! بررسی 5 ویژگی دو گوشی پرفروش سامسونگ!

کیفیت صدا و قابلیت های دستگاه در دو گوشی گلکسی a52s و گلکسی a52

در کیفیت صدای گلکسی a52s و a52 هیچ تفاوتی وجود ندارد. برای هر دو محصول اسپیکرهای تکی به کار برده شده که امکان پخش صدای استریو را فراهم کرده است. در هر دو دستگاه جک ۳۵ میلی‌متری صدا تعبیه شده است. این دو گوشی موبایل به حسگر اثر انگشت اپتیکال، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز هستند.

سخن پایانی

برند خلاق سامسونگ در طراحی و ساخت گلکسی a52S تغییراتی را نسبت به گلکسی a52 اعمال کرده که منجر به رضایت کاربران شده است. سامسونگ در گلکسی a52s تراشه قوی‌تری را به کار برده که به قدرت سخت‌افزاری این محصول کمک قابل توجهی کرده است. توان پردازشی این محصول نسبت به نسخه قبلی بالاتر است.

اگر تصمیم خود را بین خرید گوشی گلکسی a52s و یا a52 گرفته اید، می توانید همین الان سفارش خود را ثبت کنید و چند ساعت بعد گلکسی a52s را در دستان خود لمس کنید!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا