اخبار

گوشی جدید آیفون با قیمتی بیشتر از آیفون ایکس عرضه می شود

گوشی جدید آیفون که در سه سری متفاوت تولید شده و به احتمال قوی در اواخر نیمه اول سال ۹۷ عرضه شود، به احتمال قوی قیمت بیشتری نسبت آیفون ایکس خواهد داشت.
آیفون ایکس آن طور که باید و شاید نتوانست فروش کند، چرا که قیمت آن بسیار بیش از چیزی بود که کاربران معمولی بتوانند آن را خریداری کنند. مدل پایه آیفون ایکس با ۶۴ گیگابایت حافظه به قیمت ۹۹۹ دلار عرضه می‌شود و نسخه رده‌بالا پرچم‌دار بدون حاشیه اپل بیشتر از ۱۱۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.
البته این روند ادامه نخواهد داشت و به نظر می رسد کم کم قیمت آیفون ایکس با افت قابل ملاحظه ای روبرو شود. استیون میلونویچ و بنجامین ویلسون، تحلیل‌گران مؤسسه‌ی UBS به خبرگزاری بیزینس اینسایدر اعلام کرده‌اند که آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل قیمت بالاتری خواهند داشت. در همین رابطه اعلام شده است:

بر اساس ارزیابی میانگین قیمت فروش آیفون‌های اپل، جانشین آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۸ احتمالاً با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد و نزدیک به ۱۱۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شود.در طی چند سال گذشته، اپل موفق شده است مشتریان را متقاعد سازد تا هزینه بیشتری برای گوشی‌‌ هوشمند پرداخت کنند؛ به‌‌طوری‌که متوسط هزینه‌ی خرید یک گوشی از ۶۰۰ دلار به ۸۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

مطالب مرتبط:

یکی دیگر از گوشی های معرفی شده اپب، مدل میان رده آیفون اس ای ۲ است که انتظار می رود قیمت آن به ۳۰۰ دلار کاهش پیدا کند. از سوی دیگر در پایان نیمه اول سال ۹۷ سه گوشی جدید آیفون شبیه به آیفون ایکس عرضه خواهد شد که دو نسخه آن دارای نمایشگر اولد و یکی دارای نمایشگر LCD است؛ انتظار داریم آیفون‌های ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی توسط اپل در سال ۲۰۱۸ به عنوان گوشی‌های رده‌بالای این شرکت عرضه شود و یک مدل مجهز به صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی، نزدیک به ۷۰۰ الی ۸۰۰ دلار قیمت داشته باشد.
البته هیچگاه در تاریخ تولید گوشی های آیفون این گونه نبوده که سری جدید پرچم دار اپل از نسل سال قبل آن ارزان قیمت تر باشد. اما در هر صورت اپل این مساله را با ساخت قابلیت های جدید و قوی تر در گوشی جدید آیفون توجیه کرده است. ضمن اینکه آیفون‌های پیشین را با قیمت کم‌تری به فروش می‌رسانند تا خریداران بتوانند گزینه‌ای برای انتخاب در اکوسیستم آی‌او‌اس در اختیار داشته باشند.
باید منتظر ماند و دید اپل چه برنامه‌ای برای آینده گوشی‌های هوشمند خود دارد؛ در حال‌ حاضر انتظار داریم تنها گوشی ارزان‌قیمت جدید این شرکت در سال ۲۰۱۸، مدل ۶.۱ اینچی باشد. درحالی‌که آیفون ۷۰۰ دلاری اپل با طراحی مانند iPhone X عرضه خواهد شد؛ قابلیت‌های نسبتاً ضعیف‌تری دارد و حتی گفته می‌شود که فاقد دوربین دوگانه یا قابلیت لمس سه‌بعدی (۳D Touch) خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود این گوشی، فریمی از جنس فلز خواهد داشت و شاید از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نکند.
قبلا نیز اعلام شده بود جانشین آیفون ۱۰ نزدیک به ۹۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شود و آیفون‌ ۶.۵ اینچی با قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا