اخبار

گوگل به اطلاعات سلامت بیش از ۱٫۶ میلیون بیمار انگلیسی دسترسی دارد

تفاهم نامه اشترک گذاری اطلاعات بین گوگل و سازمان سرویس سلامت انگلستان که تا قبل از این کسی از آن خبر نداشت، جمعه در وب سایت New Scientist فاش شد. بر طبق این توافق نامه، بخش اعظمی از اطلاعات ۱٫۶ میلیون بیمار در بیمارستان های لندن به عنوان بخشی از یک برنامه ی تحقیقاتی به شرکت هوش مصنوعی تحت تملک گوگل، یعنی DeepMind واگذار شده است.
این برنامه روی طراحی یک ابراز تحلیلی برای کلیه، متمرکز است. سه بیمارستان لندن اطلاعات مورد نیاز DeepMind را تامین می کنند.
درست است که از این اطلاعات نمی توان برای شناسایی هویت بیماران استفاده نمود، اما سوال هایی را درباره ی حفظ حریم خصوصی اطلاعات بیماران، مطرح می سازد. همه ی این تفاهم نامه توسط Royal Free NHS Trust اجرا می شود، که این کار به احتمال زیاد بحث های زیادی را بر سر استفاده ی صحیح تکنولوژی از اطلاعات بیماران برای پیش گیری و مراقبت های بیماری ها، ایجاد می کند.
NHS مدعی است که اطلاعات کاملا محرمانه انتقال یافته اند.
Deepnind فقط از اطلاعات کلیوی بیماران در ساخت برنامه، استفاده می کند، اما بخاطر ساختاری که فرم ها داشته اند، همه ی اطلاعات سلامتی بیماران را از بیمارستان ها دریافت نموده است.
این اطلاعات به صورت قانونی می تواند با DeepMind به اشتراک گذاشته شوند، و قوانین حکومتی اجازه می دهند که ۱۵۰۰ شرکت شخص ثالت دیگر نیز به اطلاعات NHS دسترسی داشته باشند.
DeepMind از اشتراک این اطلاعات با دیگر قسمت های گوگل، منع شده است و وقتی که این تفاهم نامه در سال ۲۰۱۷ به پایان برسد، همه ی اطلاعات را باید پاک بکند.
منبع: Cnet

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا