اخبار

گوگل بیش از ۱۰۰ مشکل اندروید را رفع کرد

گوگل روز گذشته، بسته‌ی بروز رسانی را برای اندروید ارائه کرد که در آن بیش از ۱۰۰ مشکل آن رفع شده است. در این نسخه درایورهای مربوط به قطعات جدید از سوی کمپانی‌های مختلف تولیدکننده تراشه نیز اضافه شده است.
در بسته‌ی بروز رسانی جدید اندروید، مدیاسرور اندروید که وظیفه‌ی پردازش استریم‌های ویدیویی و صوتی را برعهده دارد بروز رسانی شده و چندین حفره‌ی امنیتی نیز رفع شده است.
از بین ۱۰۰ مشکلی که در نسخه‌ی جدید اندروید رفع شده، ۱۶ مورد حفره‌ی امنیتی بوده که ۷ مورد از آن‌ها نیز به هکرها اجازه‌ی اجرای کدهای مختلف با بالاترین سطح را می‌داده است. این باگ‌ها با ارسال فایل صوتی یا تصویری خاصی به کاربر و از طریق مرورگر یا ایمیل یا اپلیکیشن پیام رسان، فعال می‌شدند. گوگل هنگ‌اوت و پیام رسان پیش‌فرض اندروید که پیش از این از این مدیاسرور استفاده می‌کردند دیگر فایل‌های استریم خود را به آن ارسال نمی‌کنند.
مشکل امنیتی دیگری که در نسخه‌ی جدید رفع شده است، مربوط به کتابخانه‌های OpenSSL و BoringSSL است که به همراه سیستم‌عامل اندروید وجود دارند. این حفره نیز اجازه‌ی اجرای کدهای نفوذکننده را بدون اطلاع کاربر می‌دهد.
بسته‌ی بروز رسانی این ماه اندروید در قالب دو بخش ارائه شده است. بخش اول بر روی تمام ابزارهای اندروید اعمال می‌شود و بخش دوم براساس تراشه‌های بکار رفته در هر ابزار متفاوت است و تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی خودشان باید نسبت به ارائه‌ی بسته‌ی بروز رسانی اختصاصی اقدام کنند.
منبع pcworld
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا