اخبار

گوگل جست و جوی درون برنامه ای را معرفی کرد !

شرکت گوگل سال ها قول داده بود تا به کاربران خود امکان جستجوی اطلاعات موجود را با استفاده از اپلیکیشن بر روی گوشی های هوشمند خود را بدهد، اما این شرکت هیچوقت نتوانست به قول خود در این باره عمل کند. اما اکنون به نظر می رسد که گوگل قصد دارد که قولی که داده بود را در نهایت عملی کند و چیزی که شما انتظار آن را می کشیدید را در اختیارتان قرار دهد. گوگل گزینه ای را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید “درون اپلیکیشن ها” نیز به جستجو بپردازید.
به نظر می رسد که این یک نسخه ی گسترش یافته از Google’s deep links است با این تفاوت که قرار است محتویات بیشتری را پوشش دهد. حالت جستجوی جدید “درون اپلیکیشن ها” نام دارد و گوگل می گوید که این به شما اجازه می دهد که از اپلیکیشن گوگل بر روی دستگاه اندرویدی خود برای جستجوی محتویات درون سایر اپلیکیشن های گوشی خود استفاده کنید. این بدین معنی است که شما قادر خواهید بود تا با استفاده از اپ گوگل به جستجوی افراد در مخاطبین، پیام ها در مسنجر، هنگ اوت و جیمیل، موسیقس ها در اسپاتیفای و گوگل موزیک، ویدئو ها در یوتیوب، یا نوشته ها و رویداد ها در برنامه ی نوت و یا گوگل کیپ بپردازید.
 

google-in-apps-search

 
متاسفانه برخی از اپلیکیشن ها از این طریق قابل جست و جو نیستند. گوگل اعلام کرد که برنامه ی  چت فیسبوک یا همان فیسبوک مسنجر، لینکدین، Evernote، Glid، Todoist و گوگل کیپ “تا چند ماه آینده” فعال می شوند. بنابراین خیلی واضح نیست که دقیقا چه برنامه هایی در کنار جیمیل، اسپاتیفای، یوتیوب و تقویم گوگل از روز اول از این برنامه پشتیبانی خواهند کرد.
جالب توجه است که بدانید گوشی ال جی V20 اولین گوشی خواهد بود که دارای تب درون اپلیکیشنی در اپ گوگل خواهد بود درست مانند اینکه گوشی جدید ال جی اولین گوشی خواهد بود که با اندروید ۷٫۰ نوقا عرضه خواهد شد. به طور قطع به این دلیل که LG V20 اولین گوشی خواهد بود دلیل نمی شود که گوشی های نکسوسی و یا سایر گوشی ها تا مدت ها این قابلیت را دریافت نخواهند کرد.
 
منبع : phoneArena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا