اخبار

گوگل در حال کار بر روی تراشه اختصاصی خود برای گجت های اندرویدی

 

 
قدم های گوگل برای حضور در دنیای سخت افزار روز به روز بلند تر می شود.بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است ، کمپانی گوگل در در حال کار بر روی تراشه اختصاصی خود برای گجت های اندرویدی است.
گوگل قدم اول خود در دنیای سخت افزار را با نکسوس Q برداشت، سپس کروم بوک پیکسل، کروم کست و کروم پیکسل سی. حالا در گزارشی که به تازگی منتشر شده، آمده است که این کمپانی قصد دارد تراشه اختصاصی خود را برای اندروید توسعه دهد، درست مانند تراشه های طراحی شده توسط اپل برای آی او اس.
براساس این گزارش، گوگل دراوایل پاییز سال جاری موضوع طراحی چیپست اختصاصی خود را مطرح کرد، چرا که این کمپانی می خواهد یک دیوایس ارتباطی حرفه‌ای تولید کند. مشخص نیست گوگل قصد تولید چگونه دستگاهی را دارد، اما ممکن است دیوایسی که گوگل در فکر تولید آن است نسخه ای حرفه ای از روتر OnHub باشد و یا چیزی مربوط به پیکسل سی. در این گزارش ادعا شده گوگل به منظور ادغام بهتر ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری، ایده طراحی تراشه اختصاصی برای گوشی های اندرویدی را نیز در سر داشته باشد.
در اولین قدم گوگل نیاز دارد تا تولیدکننده ای برای تولید تراشه طراحی شده اش پیدا کند و در مرحله بعد کمپانی‌های تولیدکننده گوشی مانند سامسونگ را راضی کند تا از تراشه ای که طراحی کرده است استفاده کنند. اینکه گوگل به رقیبی برای کوالکام و سامسونگ تبدیل شود مشخص نیست، اما شاید روزی این موضوع به حقیقت بپیوندد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا