اخبار

گوگل پلی برای سیستم عامل کروم منتشر می‌شود

در روز دوم کنفرانس Google I/O 2016، شرکت گوگل خبری را منتشر کرد که بسیاری از افراد و طرفداران را متعجب کرد. البته این خبر برای طرفداران گوگلی بسیار خوشحال کننده است. آن‌طور که پیدا است، گوگل پلی (Google Play) وارد سیستم عامل کروم می‌شود.
با توجه به خبرهای جدید منتشر شده، قرار است که هر چیزی که در گوگل پلی وجود دارد برای سیستم عامل کروم هم منتشر شود. این عمل یک معامله بزرگ به شمار می‌آید و بدان معنی است که یک میلیون اپلیکیشن برای سیستم عامل کروم منتشر می‌شود. اکوسیستم عظیمی از اپلیکیشن‌ها و رسانه‌ها برای سیستم عامل کروم خارق‌العاده است.
کروم در اصل همان مرورگر بوده که به شکل یک سیستم عامل درآمده است. گوگل با ترکیبی از نسخه متن باز لینوکس و مرورگر کروم این سیستم عامل را پیاده سازی کرده است و حال قرار است که به چیزی بزرگ‌تر از انتظارات تبدیل شود. آن‌طور که پیدا است هر اپلیکیشن یک پلاگین نصبی برای کروم خواهد بود.
تیم کروم‌بوک و اندروید در حال کار بر روی این ایده هستند و قرار است که با استفاده از خلاقیت و نوآوری محیط کاربری اندروید در کروم‌بوک فعال شود. پس از به نتیجه رسیدن این ایده، هر اپلیکیشن اندرویدی از قبیل مجموعه آفیس مایکروسافت با کروم سازگار می‌شود و در کل یک تغییر قابل توجه برای این سیستم عامل به شمار می‌آید. به هر حال کروم‌بوک‌ها با این ویژگی کاربردی‌تر خواهند شد و برای دانش‌آموزان و همچنین کسب‌وکارهای کوچک مناسب خواهد بود.
حال پس از رسمی شدن این سرویس، اگر شما نیاز داشته باشید که از نرم‌افزار ورد استفاده کنید به‌سادگی می‌توانید اپلیکیشن اندرویدی را برای کروم‌بوک شخصی دانلود کنید و اگر نیاز باشد که تصویری را ویرایش کنید با استفاده از اپلیکیشنی مانند Photoshop Mix قادر به انجام آن خواهید بود. این پیروزی فقط برای سیستم عامل کروم نیست بلکه برای توسعه دهندگان و کاربران است. گوگل پلی در طی چند هفته آینده با بیشتر از یک میلیون اپلیکیشن کاربردی در دسترسی قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا