اخبار

از هر پنج کودک ۸ ساله، یک نفر تلفن همراه هوشمند دارد

تلفن همراه هوشمند

بر اساس نتایج حاصله از پژوهش‌های جدید محققان، نزدیک به یک‌پنجم از کودکان ۸ ساله تلفن همراه هوشمند مخصوص به خود را دارند. این پژوهش که بر روی کودکان ۸ تا ۱۵ ساله انجام شده بود نشان دهنده این بود که ۶۷ درصد از آن‌ها دارای تلفن همراه هوشمند هستند. این رقم در کودکان ۸ ساله ۱۹ درصد بوده و به ۹۵ درصد در نوجوانان ۱۵ ساله می‌رسد.

همچنین نزدیک به ۸۲ درصد از والدین اعلام کرده‌اند که آن‌ها پرداخت پول برای خرید دستگاه هوشمند فرزندان خود را انجام داده‌اند. ۴۵ درصد از این والدین اظهار داشته‌اند که اگر کودکان چیزی را واقعا بخواهند آن را به‌عنوان کادوی کریسمس و یا تولدشان درخواست می‌کنند. همچنین لازم به ذکر است از میان این کودکان تنها ۲۸ درصد آن‌ها از پس‌انداز خود تلفن همراه هوشمندشان را تهیه کرده بودند.

از طرفی دیگر ۴۰ درصد از این کودکان ادعا کردند که این اجازه را دارند تا بدون در نظر گرفتن خرج‌های والدین خود هر چه نرم‌افزار می‌خواهند برای تلفن همراه هوشمند خود دانلود کنند.

بر اساس نتایج به دست آمده از این پژوهش مادران به نسبت پدران تمایل بیشتری برای متوقف کردن فرزندانشان از دانلود نرم‌افزارهای سرگرمی دارند. بر اساس نتایج حاصل از این بررسی‌ها، تعداد نرم‌افزارها، بازی‌ها و موزیک‌های جدید به حدی زیاد شده است که دانلودهای دیجیتال به‌صورت روزافزونی در میان کودکان رایج گشته است به‌نحوی ‌که آن‌ها حاضرند تا برای خرید این نرم‌افزارها و نصب آن بر روی تلفن همراه هوشمند از پس‌انداز خود استفاده کنند.

اگرچه قیمت این نرم‌افزارها اکثرا ناچیز است اما دانلود بی‌نهایت و زور افزون آن‌ها در پایان هر سال خرج بزرگی را به دوش اقتصاد خانواده تحمیل می‌کند. به‌خصوص برای درک بهتر این موضوع باید در نظر داشته باشیم که غیر فیزیکی بودن این نرم‌افزارها مخارج صرف شده برای آن‌ها را کم‌تر از سایر خرج‌ها مشهود می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا