آموزش و ترفنداخبار

۶ ویژگی استثنایی از Android 6 که باید بدانید!

هر ساله، اندروید یک آپگرید به سیستم عامل کنونی اش ارائه می کند. اما امسال ورژن جدیدی از آن به نام Marshmallow عرضه شد. در Android 6.0 ویژگی های بسیاری به آن افزوده شده.

۶ ویژگی استثنایی از Android 6.0 که باید بدانید !

۱) مدیریت نیرو

۶ ویژگی استثنایی از Android 6.0 که باید بدانید !

Project Volta و دیگر نام هایی که در عرصه نیرو فعالیت می کردند موفق به تاثیر گزاری زیادی در این امر نشدند اما Doze توانست و ، تاثیرات بسیاری را اعمال کرد. در کار با Nexus 5 که اندروید ۶ را استفاده می کند، عمر باتری مسئله مهمی نبوده است. این مسئله به میزان بسیار زیادی تقویت شده و مطمئنا در دستگاه های دیگر نیز موثر است.

۶ ویژگی استثنایی از Android 6.0 که باید بدانید !

Doze نه تنها برنامه های بدون استفاده را می بندد، بلکه حسگر های بسیاری که همیشه فعال هستند و فعالیت های تلفن همراه را رصد می کنند را هم متوقف می کند. سنسور های محوریاب، نور و حتی اثر انگشت و برنامه ها همگی به یک حالت خواب می روند. تمامی این ویژگی ها در کنار یک دیگر موجب ایجاد یک تفاوت بزرگ در عمر باتری و دستگاه های اندرویدی که از Marshmallow استفاده می کنند شده است.


۲) Now On Tap

۶ ویژگی استثنایی از Android 6.0 که باید بدانید !

این ویژگی به راستی پتانسیل صعود اندروید به یک پله بالاتر را دارد. چه در حال ارسال پیامک به دوستان تان باشید و چه رزرو کردن یک رستوران شیک، گوگل ناو، اطلاعات مرتبط و توصیه های سودمندی را به شما ارائه می کند.
مثلا می خواهید یک فیلم خارجی را در سینما ببینید با لمس کردن و نگه داشتن دکمه هوم، می توانید راجع به آن و رنکینگ بین المللی آن بیشتر ببینید. خیلی جالب است!


۳) دسترسی برنامه ها

۶ ویژگی استثنایی از Android 6.0 که باید بدانید !

کنترل بیشتری بر روی برنامه ها نیاز دارید؟ اندروید این را انجام می دهد. با آپدیت Android 6.0 ، کاربران می توانند تعیین کنند هر برنامه به چه دسترسی داشته باشند.
Android 6.0نمیخواهید فیسبوک به میکروفون شما دسترسی داشته باشد؟ یا مثلا چرا یک بازی باید به مخاطبین دسترسی داشته باشد؟ چاره کار همینست…


۴) کپی پیست

۶ ویژگی استثنایی از Android 6.0 که باید بدانید !

چه نام آشنایی… این ویژگی که برنامه های شخص ثالث به خوبی از عهده آن بر آمدند، اکنون گوگل هم به جمع آن ها پیوست. در مارشمالو، می توانید با لمس طولانی مدت هر کلمه، نه تنها آن را انتخاب نمایید بلکه یک منوی کات-کپی-پیست نیز در اختیار داشته باشید.
توجه: این ویژگی به خوبی در همه مراحل از جمله گوگل پلی، کروم، فایرفاکس و … کار می کند.


۵) کنترل بهتر صدا

۶ ویژگی استثنایی از Android 6.0 که باید بدانید !

دیگر ترفند خرده در Android 6.0 ، تغییر در راهی است که کنترل صدا انجام می شود. همانطور که می دانید با کم شدن صدا گوشی یا تبلت به حالت سایلنت می رود. اما اگر یکبار دیگر این کار را انجام دهید، تلفن شما به حالت Do not disturb می رود. منطقی است!
نکته: می توانید از طریق System UI Tuner چند ترفند دیگر به Do Not Disturb mode اضافه کنید.


۶) تغییرات متفرقه
همه تغییرات به این بسنده نمی شود. تغییرات دیگری نیز در Android 6.0 اضافه شده است. هوم اسکرین اکنون، یک صفحه قابل اسکرول عمودی را در بر می گیرد و قابلیت سنسور که درست در سیستم عامل ساخته شده است. در گوگل هیچ پیچیدگی OEM وجود نخواهد داشت.
بهبود های زیادی در اندروید پی ایجاد شده اند (اپل پی/سامسونگ پی)، یک وویس میل دیداری و بسیاری دیگر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا