اخبار

چهار برابر شدن استفاده از حسگر اثرانگشت در تلفن‌های همراه

چهار برابر شدن استفاده از حسگر اثرانگشت در تلفن‌های همراه

حسگر اثرانگشت

شاید چند سال پیش استفاده از حسگر اثرانگشت برای باز کردن قفل تلفن‌های همراه به‌عنوان یک قابلیت بسیار لوکس و گران‌قیمت به‌حساب می‌آمد و کمتر شرکتی به عرضه آن فکر می‌کرد ولی امروزه حتی در میان تلفن‌های همراه هوشمند ارزان‌قیمت نیز بعضا شاهد عرضه چنین فناوری‌ای هستیم.

این امر نه‌تنها کاربران تلفن‌های همراه هوشمند را برای استفاده از دستگاهشان راضی‌تر می‌کند بلکه موجب شده است تا شرکت‌های تولید کننده این فناوری نیز ازنظر درآمدی با رشدی چشمگیر روبرو باشند.

برای نمونه گزارش‌های مربوطه به وضعیت درآمد کمپانی تولید کننده حسگرهای اثرانگشت اگیز تکنولوژیز (Egis Technology) در ماه فوریه نشان‌دهنده رقمی برابر با ۱۲٫۵۳ میلیون دلار آمریکا است. هرچند که این رقم نسبت به ماه گذشته با کاهشی ۱۶٫۴۱ درصدی روبرو بوده است اما رشد آن نسبت ماه فوریه سال میلادی گذشته برابر با ۴۲۷٫۵ درصد اعلام شده است.

بر اساس گزارش‌های وب‌سایت خبری تحلیلی چینی زبان udn.com، سفارش‌های ادامه‌دار کمپانی سامسونگ مبنی بر تولید حسگرهای اثرانگشت توسط این کمپانی را می‌توان یکی از دلایل اصلی سوددهی و درآمد بیش از انتظار کمپانی یاد شده دانست. علاوه بر این، کمپانی اگیز تکنولوژیز ارسال حسگرهای حسگر اثرانگشت خود را به تولیدکنندگان چینی نظیر کمپانی شیائومی و لنوو آغاز کرده است.

این امر به‌صورت کلی نشان‌دهنده وضعیت تولید کنندگان این قطعات سخت‌افزاری است و تحلیل گران معتقدند که وضعیت این بازار نسبت به سال گذشته میلادی به‌اندازه‌ای پیشرفت داشته است که شاهد چهار برابر شدن میزان درآمد تولید کنندگان این بخش هستیم.

البته با توجه به نسل بعدی سیستم‌های امنیتی یعنی اسکن چشم می‌توان انتظار داشت که حسگر اثرانگشت در تلفن‌های همراه هوشمند با اندکی افت روبرو شود ولی از سوی دیگر نیز با کاهش قیمت این فناوری می‌توان آن را بر روی دستگاه‌های بیشتری مشاهده کرد و به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که این فناوری برای چند سال در اوج قرار داشته باشد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا