اخبار تکنولوژی

آیفون ۱۷ پرو دارای چیپ ۲ نانومتری قدرتمندتر است

شرکت اپل هر سال نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند خود را در قالب آیفون معرفی می‌کند. سال جاری سری آیفون ۱۶ معرفی شد و سال آینده سری آیفون ۱۷ پرو و استاندارد معرفی می‌شود.

گوشی‌های سری آیفون ۱۶ با تراشه های A18 و A18 Pro مبتنی بر ۳ نانومتر عرضه شد. در حالی که “متخصص چیپ موبایل” مشاور Weibo پیشتر پیشنهاد کرده بود که سری آیفون ۱۷ از تراشه‌های ۲ نانومتری استفاده نمی‌کند، گزارش جدیدی از Business Times ادعا می‌کند که فرآیند ۲ نانومتری TSMC در سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه خواهد رسید و اپل این کار را انجام خواهد داد. یکی از اولین کسانی باشید که گره فرآیند جدید را پذیرفته است.

انتظار می‌رود نسل بعدی تراشه‌های سری A که سری آیفون ۱۷ را تامین می‌کند، مبتنی بر گره فرآیند ۲ نانومتری TSMC باشد. با این حال، مشخص نیست که آیا تراشه‌های آیفون‌های پرو و ​​غیرپرو مبتنی بر گره ۲ نانومتری خواهند بود یا خیر. این احتمال وجود دارد که مدل‌های آیفون ۱۷ پرو و ​​آیفون ۱۷ پرو مکس اولین مدل‌هایی باشند که بر اساس گره پردازشی ۲ نانومتری TSMC ساخته می‌شوند، در حالی که مدل‌های غیرپرو بر اساس فرآیند ۳ نانومتری خواهند بود. این نباید تعجب آور باشد زیرا اپل پیشتر از یک تراشه نسل قبلی در مدل‌های غیر پرو نسل بعدی استفاده کرده است.

آیفون ۱۷ پرو با پردازنده قوی تر

در مقایسه با N3E (3 نانومتر)، TSMC انتظار دارد که ۲ نانومتر عملکرد را ۱۰درصد تا ۱۵درصد در همان توان بهبود بخشد، یا مصرف انرژی ۲۰ درصد تا ۳۰درصد در همان فرکانس و پیچیدگی کاهش دهد. بنابراین می‌تواند بهبودهای قابل توجهی در عملکرد و بهره‌وری انرژی در مدل‌های آیفون ۱۷ پرو ارائه دهد. طبق گزارش‌ها، فرآیند ۲ نانومتری TSMC از ساختار ترانزیستور نانوصفحه پیشرو استفاده می‌کند، که عملکرد گره کامل و مزایای توان را برای برآورده کردن تقاضای رو به رشد برای محاسبات صرفه‌جویی در انرژی ارائه می‌دهد.

طبق اطلاعات فاش شده قبلی، سری آیفون ۱۷ دارای یک مدل “Slim” خواهد بود که انتظار می‌رود شکاف عملکردی بین مدل‌های Pro و غیر Pro را پر کند. با این وجود، استفاده از تراشه ۲ نانومتری در سری آیفون ۱۷ همچنان حدس و گمان است.

در دیگر خبرها پس از رونمایی از آیفون ۱۶، اپل تمرکز خود را به خط تولید مک معطوف کرده است و شایعه شده است که رویدادی برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شد. در حالی که رویداد سپتامبر به شدت بر اکوسیستم رو به رشد شرکت و پیشرفت‌های هوش مصنوعی با «هوش اپل» تأکید داشت، اعلامیه‌های مک و آی‌پد به‌طور آشکاری غایب بودند. مارک گورمن، کارشناس داخلی صنعت، فاش می‌کند که رویداد اکتبر حول محور معرفی مک بوک M4 خواهد بود و نویدبخش یک جهش عملکرد نسبت به نسل فعلی M3 است.

گورمن می‌گوید: «به من گفته می‌شود که اکثر این مک‌ها از قبل از کارخانه ارسال می‌شوند و هم‌اکنون آماده عرضه هستند.» سری آیفون ۱۷ پرو سال آینده از راه خواهد رسید. اپل همیشه سعی دارد مدل‌های جدیدی عرضه کند.


 

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا