اخبار تکنولوژی

خبر بد برای طرفداران گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ

انتظار می‌رود گوشی هوشمند Fan Edition آینده سامسونگ، گوشی Galaxy S24 FE، این هفته معرفی شود. در حالی که پیشتر شاهد افشای اطلاعات متعددی در مورد مشخصات و قیمت اروپایی آن بوده‌ایم، گزارش جدیدی از SmartPrix نشان می‌دهد که قیمت دستگاه در بازار ایالات متحده چقدر خواهد بود.

این گزارش با استناد به منبع خبر OnLeaks ادعا می‌کند که گلکسی اس ۲۴FE نسبت به نسل قبلی خود افزایش قیمت خواهد داشت. انتظار داریم مدل پایه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۶۴۹ دلار به فروش برسد، در حالی که نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۷۰۹ دلار قیمت خواهد داشت. این نشان دهنده جهش ۵۰ دلاری نسبت به Galaxy S23 FE است که سال گذشته با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه شد.

شایعه شده است که گوشی Galaxy S24 FE از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی بزرگ‌تر در مقایسه با صفحه نمایش ۶.۴ اینچی در S23 FE بهره می‌برد که آن را به بزرگ‌ترین نمایشگر تا به حال در یک گوشی Galaxy Fan Edition تبدیل می‌کند و به اندازه پرچمدار S24 Ultra نزدیک می‌شود. در بخش فنی، انتظار می‌رود که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ یا اگزینوس ۲۴۰۰، همان تراشه‌های مورد استفاده در سری S24 پرچم‌دار، مجهز شود.

با این حال، ممکن است یک ایراد جزئی وجود داشته باشد: تراشه اگزینوس در S24 FE شایعه شده است که سرعت فرکانس کمی پایین‌تر دارد، حدود ۱۰۰ مگاهرتز کندتر از تراشه S24 معمولی. انتظار داریم این نسخه در اروپا و آسیا به فروش برسد. وضعیت مشابهی می تواند برای نسخه اسنپدراگون در ایالات متحده، با نسخه کمی آندرکلاک شده تراشه پرچمدار اعمال شود.

گوشی Galaxy S24 FE گران تر از همیشه

در مورد دوربین، گزارش‌ها نشان می‌دهند که سیستم دوربین مانند S23 FE باقی می‌ماند و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارای OIS، تله فوتو ۸ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی خواهد داشت.

در دیگر خبرها سامسونگ گلکسی A55 را با چیپست Exynos 1480 و دوربین سه گانه عقب در اوایل سال جاری عرضه کرد. اکنون گفته می‌شود که سامسونگ Galaxy A56 به عنوان جانشین در دست ساخت است.

سامسونگ هنوز وجود آن را تایید نکرده، اما پیش از آن، گوشی معرفی نشده سری گلکسی A در پایگاه داده IMEI دیده شد. این می‌تواند بر روی چیپست جدید اگزینوس ۱۵۸۰ سامسونگ اجرا شود. پیش‌بینی شده که عملکرد قابل‌توجهی نسبت به مدل قبلی خود داشته باشد. طبق گزارش Smartprix، گوشی Galaxy A56 با شماره مدل SM-A566B/DS در پایگاه داده IMEI ظاهر شد. قابل ذکر است که گلکسی A55 با شماره مدل SM-A556B/DS مرتبط است.

گلکسی A55 با چیپست داخلی اگزینوس ۱۴۸۰ سامسونگ در ماه مارس امسال عرضه شد. بر این اساس، رسانه پیشنهاد می‌کند که چیپست Exynos 1580 با گلکسی A56 آینده معرفی شود. این چیپست میان رده با اسم رمز “سانتا” می‌تواند به اندازه تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ قدرتمند باشد. چیپ می‌تواند از معماری CPU سه خوشه‌ای استفاده کند و ارتقاء عملکرد قابل توجهی را نسبت به Exynos 1480 به ارمغان بیاورد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا