اخبار تکنولوژی

مایکروسافت دیگر از سرفیس لپ تاپ گو پشتیبانی نمی کند

در اکتبر ۲۰۲۰، مایکروسافت لپ‌تاپ اصلی سرفیس لپ تاپ گو را معرفی کرد، یک لپ‌تاپ سطح پایه با قیمت به ظاهر عالی که از ۵۵۰ دلار شروع می‌شود. چهار سال پس از عرضه، نسل اول سرفیس لپ تاپ به خط پایان رسید، زیرا امروز پایان پشتیبانی نرم افزاری آن اعلام شد.

مایکروسافت Surface Laptop Go را به عنوان یک لپ‌تاپ قوی برای کسانی که توانایی خرید سرفیس لپ‌تاپ ۳ گران‌تر را ندارند معرفی کرد. در واقع، قیمت ۵۵۰ دلاری در ابتدا جذاب به نظر می‌رسید، اما مشخصات آن بسیار وحشتناک بود. در ازای این پول، مایکروسافت یک کامپیوتر  با پردازنده نسل دهم اینتل Core i5،چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی eMMC به شما می‌دهد. افزایش تا ۸ گیگابایت رم و حداقل ۱۲۸ گیگابایت SSD مستلزم صرف ۱۵۰ دلار اضافی بود که با نمایشگر، مواد و سایر ارتقاءهای بسیار بهتر به قلمرو Surface Laptop 3 نزدیک بود.

سرفیس لپ تاپ گو یکی از معدود دستگاه‌های سرفیس بود که به جای دوربین سازگار با Windows Hello، حسگر اثرانگشت داشت. با این حال، سنسور اثرانگشت در مدل پایه موجود نبود، بنابراین دریافت آن نیاز به خرید پیکربندی ۷۰۰ دلاری یا بالاتر داشت. Neowin از Surface Laptop Go به خاطر فرم فاکتور قابل حمل، حسگر اثرانگشت سریع و طراحی زیبا تمجید کرد. با این حال، عمر باتری ضعیف، صفحه نمایش با وضوح پایین و نداشتن صفحه کلید با نور پس زمینه مانع از این تجربه شد. تقریباً همه موافق بودند که مدل پایه کاملاً یک شوخی بود، تصمیمی که فقط برای اعطای حق لاف زدن به مایکروسافت در مورد داشتن یک لپ‌تاپ سرفیس ۵۵۰ دلاری گرفته شد.

سرفیس لپ تاپ گو به خط پایان رسید

مایکروسافت دیگر از سرفیس لپ تاپ گو پشتیبانی نمی کند

Surface Laptop Go طول عمر بسیار کوتاهی در مقایسه با سایر دستگاه های Surface مربوط به همان دوران داشت. تنها چهار سال پشتیبانی فعال با بروزرسانی سیستم عامل و درایور معمولی دریافت کرد. سرفیس لپ تاپ ۳، به عنوان مرجع، یک چرخه عمر پشتیبانی پنج ساله داشت. طبق معمول، شایان ذکر است که پایان پشتیبانی فقط برای درایوها و سیستم عامل اعمال می‌شود. اگر سرفیس لپ تاپ گو به خوبی کار می‌کند، می‌توانید به استفاده از آن ادامه دهید. علاوه بر این، به دریافت به‌روزرسانی‌های ویندوز، از جمله ویندوز ۱۱ ۲۴H2 که اخیراً منتشر شده است ادامه خواهد داد.

مایکروسافت در ۷ ژوئن ۲۰۲۲، لپ‌تاپ گو اصلی را با نسل دوم جایگزین کرد. این مدل در گزینه پایه ۴ گیگابایت رم و فرم خود را حفظ کرد، اما فضای ذخیره‌سازی eMMC را به نفع یک SSD معمولی ۱۲۸ گیگابایتی کنار گذاشت. در نتیجه، قیمت مدل پایه از ۵۵۰ دلار به ۶۰۰ دلار افزایش یافت. Surface Laptop Go 2 دارای چرخه عمر شش ساله است و تا ۷ ژوئن ۲۰۲۸ از پشتیبانی خارج خواهد شد.

همچنین در اوایل این ماه، سرفیس استودیو ۲ نیز به پایان عمر خود رسید. برای کسب جزئیات بیشتر می‌توانید به سایت شرکت مایکروسافت مراجعه کنید.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا