اخبار تکنولوژی

آشکار شدن بنچمارک پردازنده Dimensity 9300

چیپ موبایل پرچمدار جدید مدیاتک یعنی پردازنده Dimensity 9300، رسما معرفی شد، و این یک جانور تلقی می‌شود. نتایج بنچمارک رسمی نشان می‌دهد که بیش از ۲.۲ میلیون امتیاز در AnTuTu به دست آورده است که فوق العاده چشمگیر به حساب می‌آید.

در بنچمارک انتوتو نسخه ۱۰، چیپ Dimensity 9300 امتیاز ۲.۲۰۷ میلیون را به دست آورد که اولین چیپست اندرویدی است بیش از ۲.۲ میلیون امتیاز کسب کرده است. این عملکرد بهتر از شیائومی ۱۴ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ محسوب شده که در حال حاضر در لیست عملکرد اکتبر AnTuTu در رتبه اول قرار دارد و A17 Pro سری اپل آیفون ۱۵ پرو، با ۶۰۰۰۰۰ امتیاز کامل عقب‌تر است.

Dimensity 9300 از این نظر منحصر به فرد است که دارای چهار هسته قدرتمند Arm Cortex-X4 و چهار هسته Cortex-A720 با عملکرد بالا است، اما هسته‌های کارآمدی ندارد. این به آن مزیت عملکرد قابل توجهی نسبت به سایر چیپست‌های اندرویدی می‌دهد که معمولاً از ترکیب هسته‌های عملکرد و کارایی استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که Dimensity 9300 یک پردازنده توانمند به حساب می‌آید.

در تست GeekBench 6، چیپ در تست تک هسته‌ای ۲۲۶۵ امتیاز و در تست چند هسته‌ای نزدیک به ۸۰۰۰ امتیاز کسب کرد که به ترتیب حدود ۴درصد و ۱۲درصد بیشتر از Snapdragon 8 Gen 3 است. Dimensity 9300 همچنین دارای جدیدترین پردازنده گرافیکی Arm Immortalis-G720 در پیکربندی ۱۲ هسته‌ای است که در تست بنچمارک از تمامی مدل‌های رقیب اصلی برتری داشت.

پردازنده Dimensity 9300 با دستی پر از راه رسید

به طور خاص، امتیاز ۴۸۸۰ در معیار ردیابی پرتوی BaseMark، امتیاز ۵۶۳۸ در معیار ۳DMark Wild Life EXTREME و ۳۴۷ فریم در ثانیه در تست GFX 1080P در کنار Manhattan 3.1 خارج از صفحه و ۱۰۳ فریم در ثانیه طی تست GFvul0PX Affec1 بدست آورد.

Dimensity 9300 به لطف معماری هسته‌ای با عملکرد کامل و پردازنده گرافیکی نسل جدید، مزیت عملکردی قابل توجهی نسبت به رقبای خود دارد. مدیاتک همچنین ادعا می‌کند که ۹۳۰۰ تا ۳۳درصد کارآمدتر از ۹۲۰۰ در همان سطح عملکرد بوده در حالی که ۴۰درصد بهبود عملکرد اوج را ارائه می دهد.

ویوو و اوپو هر دو تایید کرده‌اند که گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار آینده‌شان به تراشه جدید Dimensity 9300 مجهز خواهند شد. دیدن عملکرد Dimensity 9300 در دستگاه های واقعی و مقایسه آن با سایر تراشه‌های پرچمدار جالب خواهد بود. باید دید این امتیازات صحت دارند یا دروغی بیش نیستند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا