اخبار

آمار فروش هفتگی بازی های بریتانیا؛ فیفا ۱۷ در هفته اول رکوردشکنی کرد

همانطور که انتظار می رفت فیفا ۱۷ در اولین هفته حضور خود در بازار بازی های ویدیویی، در صدر جدول هفتگی فروش بریتانیا قرار گرفت. اما نکته شگفت آور آن جا بود که این بازی رکوردی تاریخی از خود به جای گذاشت.
جدیدترین نسخه مجموعه بازی های فوتبالی الکترونیک آرتز هفته گذشته در سراسر دنیا از جمله بریتانیا منتشر شد. فیفا ۱۷ با فروشی بی نظیر به سرعت بازی انحصاری فورتزا هورایزن ۳ را از پیش رو برداشت و به صدر جدول فروش بریتانیا صعود کرد.
اگر چه بازی انحصاری مایکروسافت دستاوردی فوق العاده داشته و به فروش بسیار خوبی دست یافته، اما فیفا ۱۷ به نوعی شگفتی آفرینی کرده است. این بازی نسبت به اولین هفته انتشار نسخه قبلی، ۱۸ درصد بیشتر فروخته و با شکست رکورد سابق فیفا ۱۳ به پر فروش ترین فیفای تاریخ در هفته نخست تبدیل شد.

FIFA17_XB1-w600

گفتنی است فروش فورتزا هورایزن ۳ نیز نسبت به نسخه قبلی خود ۱۲ درصد رشد داشته و رکورد دار بیشترین میزان فروش در هفته اول عنوان اتومبیل رانی اکس باکس است.
نسخه های اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ بازی تحسین شده XCOM 2 نیز در طول هفته گذشته منتشر شده و با فروش قابل قبولی در بین ۵ بازی اول قرار گرفت. PES 2017 هم یک هفته بعد از عرضه به رده ششم سقوط کرد.
به لطف عرضه کنسول اکس باکس وان اس، مایکروسافت چند وقتی است حال و روز خوشی داشته و در ماه های گذشته از مقدار فروش کنسول پلی استیشن ۴ گذر کرده است. به طوری که در هفته ابتدایی انتشار کنسول های نسل هشتمی، پلی استیشن ۴ با در اختیار گرفتن ۵۳ درصد از بازار (در مقابل ۴۰ درصدی اکس باکس وان) رکورد دار بود.
 
جدول پر فروش ترین بازی های هفته گذشته بریتانیا از قرار زیر است:

  1. FIFA 17
  2. Forza Horizon 3
  3. Lego Starwars: The Force Awakens
  4. Bioshock: The Collection
  5. XCOM 2
  6. PES 2017
  7. Destiny: The Collection
  8. Rocket League
  9. NBA 2K17
  10. Grand Theft Auto V
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا