اخبار

آمازون به عرضه همراه‌های BLu ادامه خواهد داد

تلفن همراه Blu

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تلفن‌های همراه هوشمند کمپانی Blu دوباره در وب‌سایت آمازون برای فروش قرار خواهد گرفت. چندی پیش مرکز تحقیقات امنیتی Kryptowire هشدار داده بود که کمپانی Blu هنوز داده‌های کاربران را جمع‌آوری کرده و به را به سروری در کشور چین ارسال می‌کند. در همین راستا نیز وب‌سایت آمازون چندی پیش تمامی مدل‌های تلفن‌های همراه هوشمند Blu را از لیست محصولات خود حذف کرد. لازم به ذکر است که پیش از این، این تولید کننده دستگاه‌های هوشمند به دزدیدن اطلاعات پیام‌های متنی و تماس‌ها نیز محکوم شده بود. با این حال به نظر می‌رسد که این تولید کننده دیگر به دنبال چنین کاری نیست و اطلاعات کاربران محفوظ خواهد ماند.

این کمپانی در طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اطلاعاتی که دستگاه‌های این شرکت جمع‌آوری می‌کنند تنها برای استانداردهای کارکرد OTA بوده و تداخلی با حریم خصوصی و امنیت کاربران ندارد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که کمپانی آمازون توضیحات این کمپانی را پذیرفته و قانع شده باشد زیرا مدل‌های تلفن‌های همراه هوشمند کمپانی Blu دوباره برای فروش بر روی این وب‌سایت قرار گرفته‌اند. آمازون نیز در این باره اعلام داشت که پس از صبحت با مسئولان کمپانی Blu فروش دستگاه‌های یاد شده از سر گرفته شده است اما اگر این شرکت دوباره اطلاعاتی درباره نقض حریم خصوصی کاربران و تجربه بد خرید از آمازون کسب کند فروش این محصولات را متوقف خواهد کرد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که یک بار دیگر به تمامی اصحاب رسانه و کاربران ثابت شد که نباید برای تحلیل رفتارهای شرکت‌ها به‌صورت عجولانه عمل کنند و همچنین نباید هر شایعه‌ای که در شبکه جهانی منتشر می‌شود را جدی بگیرند. با تمامی این تفاسیر همچنان نمی‌توان از موفقیت این سری تلفن‌های همراه هوشمند چندان مطمئن بود و شرکت سازنده این محصول برای بهبود شرایط این سری باید تمهیداتی ویژه را به کار ببندد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا