اخبار

آنر ۵ سی وارد بازار اروپا شد

همان‌طور که می‌دانید برند آنر از زیرمجموعه‌ی هواوی قرار بود که در آخرین روز ماه خرداد، کنفرانسی را برگزار کند و در این کنفرانس از محصول جدیدی در سری آنر رونمایی شود. این اتفاق امروز افتاد و محصول ویژه‌ی این کمپانی هم همان اسمارت فون آنر ۵ سی (Honor 5C) بود که خیلی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند.
صحبت از آنر ۵ سی حدود یک ماه پیش و برای اولین بار توسط هواوی به میان آمد و حالا در کنفرانسی که ساعاتی پیش به پایان رسید، این محصول به‌طور رسمی وارد بازارهای اروپایی خواهد شد. در این کنفرانس که با مدت زمانی بسیار کم و طبق وعده‌های قبلی، به‌صورت واقعیت مجازی برگزار شد، اسمارت فون میان‌رده‌ی جدید برند آنر به‌طور کامل معرفی شد و قطعات سخت افزاری مختلف آن مشخص شد.
چندی پیش و در دعوت‌نامه‌ی رسمی آنر برای مشاهده‌ی این کنفرانس توسط کاربران، از کلماتی نظیر قدرت، سرعت، قابلیت خرید برای همه‌ی کاربران و البته شعارهایی نظیر «خودت باش و نه آن چیزی که جهان از تو می‌خواهد که آن باشی» استفاده شده بود و صفت‌هایی نظیر سرعت و قابلیت خرید برای تمام رنج‌های کاربران، از ویژگی‌هایی بود که در آنر ۵ سی هم آنها را به معنای واقعی کلمه شاهد هستیم.
اسمارت فون جدید آنر از بدنه‌ای تمام فلزی بهره می‌برد و طراحی مدرنی دارد که از یک سو دارای مشخصه‌هایی همیشگی محصولات هواوی و آنر و البته پرچم‌داران قدرتمند این روزهای بازار نظیر سری اس ۷ گلکسی‌های سامسونگ و آیفون‌های اپل است. قیمت این محصول یکی از ویژگی‌های مهمی است که باعث برتری آنر ۵C بر دیگر رقبا می‌شود؛ آنر این اسمارت فون میان‌رده را با قیمت بسیار مناسب ۱۹۹ یورو (۱۴۹ پوند در کشورهای حوزه‌ی بریتانیا) عرضه خواهد کرد و این قیمت برای مشخصات سخت افزاری نزدیک به پرچم‌داران بازار و یک بدنه‌ی زیبای فلزی، کاملا قابل قبول است.
 

مشخصات آنر ۵ سی ؛ میان‌رده‌ای در سطح پرچم‌داران

آنر ۵ سی (Honor 5C) وارد بازار اروپا شد؛ میان‌رده‌ی فلزی با قیمتی بسیار مناسب
 
این تلفن همراه هوشمند دارای نمایشگری با اندازه‌ی ۵.۲ اینچی و از نوع پنل‌های ال سی دی‌ خازنی است که رزولوشنی معادل ۱۰۸۰ پیکسل دارد. پردازنده‌ی ساخت خود هواوی یعنی Kirin ۶۵۰ که توسط کمپانی تولید‌کننده‌ی قطعات نیمه‌هادی های‌سیلیکون (HiSilicon) در چین و با فر‌آیند ساخت ۱۶ نانومتری تولید شده است، به‌عنوان مغز متفکر اصلی این دیوایس عمل خواهد کرد. این پرادزنده‌ی هشت هسته‌ای از دو خوشه‌ی چهار هسته‌ای Cortex-A53 که در فرکانس‌های ۲ گیگاهرتزی و ۱.۷ گیگاهرتزی کلاک شده‌اند، تشکیل شده و دارای قابلیت مصرف بهینه‌ی انرژی خواهد بود.
پردازنده‌ی گرافیکی ARM Mali-T830 که هزینه‌ی تولید پایین را با کارایی‌های پیشرفته نظیر پردازش‌های سه بعدی سنگین ترکیب کرده است، در کنار ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع چیپ‌های LPDDR3 و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با قابلیت افزایش از طریق کارت‌های حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی، از دیگر قطعات سخت افزاری داخل بورد اصلی آنر ۵ سی هستند.
یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی در پشت و دوربین ۸ مگاپیکسلی برای تهیه‌ی تصاویر سلفی در پنل جلویی نیز بخش اصلی قابلیت‌های تصویربرداری این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند؛ همچنین یکی از امکانات عجیبی که برخلاف تمام دیوایس‌های مدرن این روزهای بازار اندروید در آنر ۵ سی وجود دارد، قطعه‌ی دریافت کننده‌ی امواج رادیو اف ام است که در نوع خود موضوع جالبی است و به خریداران این محصول اجازه می‌دهد که به‌جای استفاده از سرویس‌های رادیویی اینترنتی، از کانال‌های رادیویی سنتی بهره ببرند!
 
آنر ۵ سی (Honor 5C) وارد بازار اروپا شد؛ میان‌رده‌ی فلزی با قیمتی بسیار مناسب
 
سیستم عامل اندروید مارشمالو به‌صورت پیشفرض بر روی این اسمارت فون نصب خواهد بود و رابط کاربری EMUI 4.1 هواوی نیز بر روی آن قرار می‌گیرد. یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و فناوری شارژ سریع اسمارت پاور ۳.۰ نیز به تمام این قطعات کمک خواهند کرد که کارایی سریع و مناسبی را در کنار هزینه‌ی پایین به کاربران هوای و برند آنر اهدا کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا