اخبار تکنولوژی

آیفون ۱۸ اپل با حسگر دوربین ۴۸ مگاپیکسل سامسونگ همراه می شود

طبق ادعای یک تحلیلگر صنعتی، اپل ممکن است برای تهیه سنسورهای دوربین سری آیفون ۱۸ خود به سامسونگ مراجعه کند. در حال حاضر، سونی تامین‌کننده اصلی حسگرهای تصویر CMOS (CIS) آیفون است، اما ممکن بوده با عرضه سری آیفون ۱۸، که احتمال می‌رود در سال ۲۰۲۶ عرضه شود، این موضوع تغییر کند. شایان ذکر است، شایعه شده  که اپل یک آیفون تاشو را در کنار آیفون ۱۸ عرضه خواهد کرد. این سری، از طراحی تاشو استفاده می‌کند که ممکن است شبیه به سری Galaxy Z Flip سامسونگ باشد.

بر اساس پستی در X (توئیتر سابق) توسط مینگ چی کو، تحلیلگر TF International Securities، اپل دوربین فوق عریض سری آیفون ۱۸ ادعایی خود را از سامسونگ تهیه خواهد کرد. پیش بینی شده که این یک سنسور ۱/۲.۶ اینچی ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض باشد. گفته می‌شود که این اقدام انحصار سونی را در زمینه تامین سنسورهای CIS به اپل “شکست”.

به گفته کو، سامسونگ برای اطمینان از کمبود عرضه، تیمی اختصاصی برای اپل ایجاد کرده است. با این حال، تحلیلگر فاش نکرد که آیا تغییراتی در سنسورهای اولیه و تله فوتو آیفون ۱۸ وجود دارد یا خیر.

این پیشرفت بر اساس گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد شرکت فناوری مستقر در کوپرتینو به دنبال تقویت سیستم‌های دوربین در تلفن‌های هوشمند خود است. پیشتر گزارش شده بود که آیفون ۱۶ پرو آینده اپل می‌تواند دارای لنز تله فوتو ۵X باشد که سال گذشته با آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی شد. علاوه بر این، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض می‌تواند تا ۴۸ مگاپیکسل افزایش یابد.

گزارش قبلی حاکی از آن بود که آیفون ۱۷، که گمان می‌رود سال آینده عرضه شود، ممکن است از یک “سیستم مکانیکی” برای کنترل دیافراگم دوربین استفاده کند. اگر به نتیجه برسد، می‌تواند به دوربین آیفون اجازه دهد تا عمق میدان بهتری برای دستیابی به افکت بوکه ایجاد کند. جدا از بهبود دوربین، اپل همچنین در حال توسعه برنامه‌هایی برای مدل آیفون تاشو است که ممکن است با سری آیفون ۱۸ در سال ۲۰۲۶ عرضه شود. دستگاه ادعا شده اپل می‌تواند طراحی تاشو داشته باشد.

آیفون ۱۸ اپل با دوربین بهتر

Kuo معتقد است که این تلفن هوشمند دارای رمز داخلی “V68” است و از مرحله مفهومی عبور کرده است. ظاهراً آیفون تاشو ممکن است یک “محصول رسمی در حال توسعه با تامین کنندگان” باشد.

در دیگر خبرها اپل اخیراً پس از دو سال وقفه از جدیدترین سری مدل‌های آیپد خود رونمایی کرد. اکنون، یک افشای اخیر نشان می‌دهد که ممکن است در حال آماده‌سازی برای توسعه مدل‌های آینده، از جمله آیپد مینی نسل هفتم و آیپد رده پایه نسل یازدهم باشد. طبق شناسه‌های کشف شده، یک آیپد مینی ادعا شده می‌تواند از چیپست A17 استفاده کند که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو را قدرت می‌بخشید.

از سوی دیگر، نسل بعدی آیپد پایه ممکن است دارای تراشه A16 در بخش فنی باشد. بر اساس پستی در X (توئیتر سابق) توسط کاربر @aaronp613، ۱۴ مدل آی‌پد از طریق شناسه‌هایی که نیکلاس آلوارز پیدا کرده بود، کشف شد. گفته می‌شود از این تعداد، شش مدل توسط اپل کنار گذاشته شده است. لیست مدل‌های اسقاط شده شامل دو مدل پایه آیپد مبتنی بر تراشه A14 و چهار مدل آیپد پرو مجهز به تراشه M3 در سایزهای ۱۱ و ۱۳ اینچی است که مدل دوم در نهایت با تراشه M4 در نمایشگاه «Let Loose» رونمایی شد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا