اخبار تکنولوژی

احتمال تاخیر در عرضه مجموعه آیفون ۱۵

اپل برنامه‌ریزی کرده بود تا مجموعه آیفون ۱۵ را در ماه سپتامبر عرضه کند، اما گزارش‌های اخیر حاکی از تغییر در برنامه‌های این غول فناوری در سال جاری است.

به‌جای رونمایی معمول در سپتامبر برای نسل جدید آیفون، معرفی ممکن است در اکتبر صورت گیرد. این یک تغییر شگفت‌انگیز بوده، زیرا اپل در گذشته حتی در زمان همه‌گیری، عرضه آیفون‌های خود را به تاخیر نینداخته است. پس چرا تاریخ عرضه تاخیر پیدا می‌کند؟

همانطور که می‌دانید سپتامبر یک ماه بسیار مهم برای اپل است. این شرکت تقریبا تمامی گوشی‌های خود از جمله جدیدترین سری آیفون ۱۴ را در ماه سپتامبر معرفی کرده و این به یک سنت تبدیل شد. با این حال، گزارش وامسی موهان، تحلیلگر بانک آمریکا حاکی از آن بوده که عرضه سری آیفون ۱۵ ممکن است چند هفته به تعویق بیافتد. موهان گفت که این تاخیر به دلیل مشکلات زنجیره تامین بوده و می‌تواند به درآمد سه ماهه سوم اپل آسیب برساند.

این فرد یک تحلیلگر فعال است که داده‌ها را برای حل مشکلات، ارائه توصیه‌ها و جمع آوری، تفسیر و استفاده می‌کند. Wamsi Mohan انتظار دارد که شرکت در سه ماهه سوم ۸۷.۱ میلیارد دلار درآمد داشته باشد که کمتر از ۹۱.۶ میلیارد دلاری بوده که سایر تحلیلگران انتظار داشتند. او همچنین انتظار دارد در سه ماهه سپتامبر ۴۸ میلیون دستگاه آیفون بفروشد که کمتر از پیش‌بینی اجماع ۵۱ میلیونی است. موهان دلیل خاصی به جز «مشکلات زنجیره تأمین» برای تأخیر ادعایی عرضه آیفون ۱۵ ارائه نکرد.

مجموعه آیفون ۱۵ با تاخیر از راه می رسند

اگر آیفون ۱۵ در ماه اکتبر عرضه شود، این اولین باری است که اپل از سال ۲۰۱۷ عرضه آیفون‌های پرچمدار خود را به تعویق می‌اندازد. آیفون X به دلیل مشکلات تولید چند هفته به تعویق افتاد. باید دید که آیا آیفون ۱۵ واقعاً با تاخیر عرضه می‌شود یا خیر. با این حال، گزارش موهان نشانه‌ای از وجود نگرانی‌هایی در داخل اپل در مورد عرضه این گوشی جدید است.

در دیگر خبرها به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال برنامه‌ریزی برای ارائه نسخه اقتصادی هدست ویژن پرو بوده و احتمالاً در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. دلیل این امر آن است که قیمت ۳۴۹۹ دلاری بسیار محدود کننده بوده و Vision Pro به عنوان یک محصول در نظر گرفته نشد.

گزارش Gurman ادعا می‌کند که این شرکت در ابتدا به دلیل تبلیغات منفی برای قیمت بالا، تصمیم داشته تا نسخه ارزان‌تری برای فروش بیشتر تدارک بیند. از سوی دیگر، هدست آینده که احتمالاً Vision یا Vision One نامیده می‌شود، هدف آن پذیرش انبوه مخاطبان خواهد بود.

اپل می‌تواند از صفحه‌نمایش‌های سطح پایین‌تر، تراشه کم‌قدرت‌تر و حذف برخی ویژگی اضافی بهره گیرد. از سوی دیگر، اپل سعی خواهد کرد برخی از ویژگی‌های اصلی مانند صفحه نمایش خارجی EyeSight و سیستم ردیابی دست را حفظ کند.  اعتقاد بر این است که اپل قصد دارد سال ۲۰۲۵ این محصول را عرضه کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا