اخبار

احتمال رواج سیستم خنک کننده ی “لوله های گرمایی” در موبایل های آینده

یک سایت روسی پیشتر از وجود سیستم گردش مایعات و یا “لوله های گرمایی” در طراحی سامسونگ گلکسی اس ۷ خبر داد،و اکنون به نظر می رسد که سنت شکنی سامسونگ در طراحی سیستم خنک کننده ی پرچمدار جدید خود باعث ایجاد تقاضا برای ساخت گوشی هایی با این سیستم خنک کننده شده است.
این سیستم خنک کننده به خودی خود فناوری جدیدی محسوب نمی شود و شاید ۷-۸ سالی هست که تولید کنندگان سخت افزار های کامپیوتر از آن بهره می برند،اما استفاده از این سیستم در دستگاه کوچکی چون موبایل کار ساده ای نیست و سامسونگ اولین شرکتی است که از این سیستم برای تولید یک گوشی موبایل استفاده می کند.
این طور که به نظر می رسد شرکت سامسونگ ریسک تولید گرمای زیاد پردازشگر اسنپدراگون ۸۲۰ را نپذیرفته و با توجه به اینکه یکی از پردازشگر های پیشین کوالکام(اسنپدراگون ۸۱۰)مشکل تولید زیاد گرما را نشان می داد این تصمیم سامسونگ مبنی بر استفاده از یک سوپاپ اطمینان برای خنک نگه داشتن آخرین نسل پردازنده های شرکت کوالکام خیلی هم عجیب به نظر نمی رسد.
به کار بردن لوله های گرمایی در یک موبایل به طور موثری در خنک نگه داشتن آن نقش دارند و با توجه به اخباری که در فضای مجازی منتشر شده است این سیستم خنک کننده ممکن است در آینده توسط دیگر شرکت های فعال در حوزه ساخت گوشی های موبایل نیز مورد استفاده قرار بگیرد،پیش از این شرکتها برای خنک نگه داشتن سخت افزار محصولاتشان از روشهای دیگری استفاده می کردند برخی از گرافیت در کنار فلز برای ساخت بدنه استفاده می کردند،برخی دیگر با استفاده از نرم افزار ها میزان قدرت پردازشگر را در مواقع ایجاد گرمای زیاد کاهش می دادند تا این گرما موجب بروز اشکال در دستگاه نشود.
تا به امروز همه ی تولید کنندگان دستگاه های موبایل از استفاده از سیستم خنک کننده ی لوله های گرمایی در محصولاتشان اجتناب می کردند چون استفاده از این سیستم در کنار  افزایش قیمت تمام شده ی محصول و با توجه به فضای محدود برای قرار گیری سخت افزار تکنولوژی پیچیده ای را می طلبید.
اما با توجه به ورود سامسونگ به این عرصه تقاضا برای به کار گیری این سیستم افزایش یافته و بعید نیست که دیگر شرکت ها هم در آینده از این سیستم خنک کننده در محصولاتشان استفاده کنند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا