اخبار

ازبکستان پنجمین کشور گران‌قیمت اینترنت در دنیا

پس از تحقیق کارشناسان بر روی ۱۰۰ کشور در دنیا از نظر قیمت اینترنت و درآمد ناخالص ملی مشخص شد که ازبکستان در این رده در مقام پنجمین کشور دنیا از نظر قیمت اینترنت می‌باشد. ازبکستان پس از کشورهای اتیوپی، آنگولا، میانمار و ترکمنستان در رتبه پنجمین کشور با گران‌ترین قیمت اینترنت قرار گرفته است. همراه موبایلستان باشید.

بر اساس آمارهای چند شرکتی که در ازبکستان خدمات اینترنتی ارائه می‌دهند هزینه ماهیانه اینترنت در این کشور به طور متوسط تقریبا ۸۰ دلار با سرعت اینترنت محدود می‌باشد. بنا به این گزارش، این نظر سنجی در ۱۰۰ کشور بر اساس سرعت اینترنت ۱۰ مگابایت با ترافیک نامحدود در نظر گرفته است در صورتی که شرکت‌های اینترنتی ازبکستان توان ارائه ترافیک نامحدود را ندارند.
گران‌ترین قیمت اینترنت ۱۰ مگابایتی در ثانیه با هزینه ماهیانه تقریبا ۱۹۸ دلار متعلق به اتیوپی است. اوکراین با ۳ دلار و ۴۴ سنت هزینه ماهیانه اینترنتی ارزان‌ترین کشور ارائه دهنده اینترنت شد. پس از اوکراین ، روسیه از لحاظ ارزانی اینترنت با ۱۰ مگابایت در ثانیه در رتبه دوم قرار دارد که هزینه ماهیانه اینترنت به طور متوسط ۵ دلار و ۵۵ سنت است.
در کنار ۵ کشور گران‌ترین اینترنت در دنیا پس از اتیوپی ترکمنستان با ۱۶۹ دلار، آنگولا با ۱۶۶ دلار، میانمار با ۱۵۰ دلار و ازبکستان با ۱۴۴ دلار نیز قرار گرفته اند. در تمام این کشورها هزینه ماهیانه برای استفاده از اینترنت کابلی با سرعت ۱۰ مگابایت در ثانیه بیش از ۱۰۰ دلار است.
هم‌اکنون ازبکستان از لحاظ تعداد کاربران اینترنتی در رده ۳۷ در دنیا قرار دارد. در این کشور بیش از ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار شهروند یعنی نزدیک به نصف جمعیت ازبکستان از اینترنت استفاده می‌کنند.
منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا