اخبار

از رده خارج شدن آیفون ۴ توسط اپل؛ با نسل چهارم آیفون خداحافظی کنید.

کسانی که گوشی آیفون ۴ دارند باید توجه داشته باشند که این مدل گوشی‌ها به زودی به لیست کالاهای منسوخ‌شده وارد می‌شود. از رده خارج شدن آیفون ۴ از روز ۳۱ اکتبر مصادف با روز هالووین یعنی ۹ آبان آغاز خواهد شد.
یک نشریه ژاپنی به نام مک اوتاکارا (Mac Otakara) اعلام کرد که کمپانی اپل قصد دارد در پایان ماه جاری تمامی مدل‌های آیفون ۴ را از فهرست پشتیبانی خارج کند. به این ترتیب دیگر قطعات این گوشی ساخته نخواهد شد و خدمات تعمیر آن نیز در دسترس قرار نمی‌گیرد.
آیفون ۴ یکی از کالاهای قدیمی یا Vintage کمپانی اپل محسوب می‌شود. این کمپانی از واژه Vintage برای محصولاتی استفاده می‌کند که بیشتر از پنج سال تولید نشده یا به سن هفت سال رسیده باشد. در کالیفرنیا این موضوع به یک قانون تبدیل شده که اپل از محصولات خود تا هفت سال پشتیبانی می‌کند.
احتمالا از رده خارج شدن آیفون ۴ موجب سوگواری و ناراحتی مردم نخواهد شد؛ چرا که این دیوایس عمر خود را کرده و نمی‌تواند با محصولات جدیدتر مانند آیفون ۶ اس، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رقابت کند.

 
 

از رده خارج شدن آیفون ۴ تنها تغییر اپل در سطح جهانی نخواهد بود

شنیده‌ها حاکی از آن است که آیفون ۴ تنها دیوایسی نیست که از دور خارج می‌شود بلکه پشتیبانی از مک بوک ایر ۱۳ اینچی که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد نیز متوقف خواهد شد. دیگر دستگاه‌هایی که توسط اپل از دور خارج می‌شوند، نسل سوم ایرپورت اکستریم (AirPort Extreme) و ایرپورت تایم کپسول (AirPort Time Capsule) هستند که در سال ۲۰۰۹ عرضه شدند. البته این لیست توسط نشریه مک اوتاکارا منتشر شده و مشخص نیست که این تغییرات جهانی هستند یا خیر.
از این پس به دلیل از رده خارج شدن آیفون ۴ توسط کمپانی اپل، دارندگان این گوشی‌ها نمی‌توانند نرم افزار خود را از آی او اس ۷٫۱٫۲ به آی او اس ۱۰ ارتقا دهند. این گوشی‌های هوشمند در ژوئن سال ۲۰۱۰ عرضه شد و تبدیل به مسیری شد که اکنون با مدل های آیفون ۷ و ۷ پلاس ادامه خواهد یافت. پس از توقف تولید سامسونگ گلکسی نوت ۷ به دلیل انفجارهای متعدد، به نظر می‌رسد که گوشی‌های آیفون ۷ به فروش بسیار خوبی در سطح جهانی دست پیدا کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا