اخبار

اسنپدراگون ٨٢٠ قلب تپنده ی بهترین گوشی های اندرویدی ٢٠١۶

همه می دانند که کمپانی کوالکام سال اصلا خوبی را پشت سر نگذاشت. تراشه پرچمدار کوالکام در سال ٢٠١۵، اسنپدراگون ٨١٠ در گیر مشکلات داغی بیش از حد شد، موضوعی که هیچ یک از کاربران راضی به تحمل آن نیستند. نتیجه ی این مشکل حاد، شکست خوردن پرچمدارانی بود که به این تراشه مجهز شدند. همه ی اینها، دلایلی بودند تا یک سال بد با درآمد پایین و نامید کردن انتظارات مشتریان برای این کمپانی رقم بخورد. بنابر این، این شرکت تا به اینجای کار اطمینان حاصل کرده است که نسل بعد این تراشه یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ ( Snapdragon 820 )، بدون مشکل خواهد بود و قرار است بهترین گوشی های اندرویدی سال ٢٠١۶ به این چیپست مجهز گردند.
به نظر می رسد که کوالکام اسنپدراگون ٨٢٠ قرار است یک پردازنده ی بسیار خوب چهار هسته ای باشد  که در اکثر گوشی های هوشمند بالا رده ی سال ٢٠١۶ به کار برده خواهد شد. اخیرا گزارشی از دی جی تایمز منتشر شده است که بیان می کند تولید کنندگانی مثل سامسونگ، ال جی، سونی، اچ تی سی و همچنین شیائومی تصمیم دارند در پرچمداران خود از اسنپدراگون ٨٢٠ بهره بگیرند.
منابع بیشتری در این رابطه عنوان کرده اند که کوالکام موفق شده است اعتماد مشتریان را بازیابد و عنوان کند که مسائلی همانند داغی بیش از حد در اسنپدراگون ٨٢٠ وجود نخواهد داشت و این تراشه کارآمد تر خواهد شد. این گزارش اظهار دارد که بیش از ٧٠ دستگاه در حال کار برای استفاده از تراشه اسنپدراگون ٨٢٠ هستند.
 
انتظار می رود سامسونگ و اچ تی سی اولین گوشی ها را با اسنپدراگون ٨٢٠ در سه ماهه اول سال ٢٠١۶ معرفی کنند. به دنبال آنها، تولید کنندگان دیگر از جمله ال جی و سونی، در سه ماهه دوم سال ٢٠١۶ برای استفاده از این تراشه دست به کار خواهند شد. در این گزارش، هیچ حرفی در مورد تاریخ عرضه گوشی شیائومی با این پردازنده زده نشده است. اما انتظار داریم، شیائومی گوشی خود را طی جشنواره ی بهاری چین، در ماه فوریه رونمایی کند.
طبق نمراتی که از نتایج بنچمارک اسنپداگون ٨٢٠ منتشر شده، کوالکام میتواند بار دیگر اعتبار خود را در صنعت گوشی های هوشمند به دست آورد. البته رقبایی هرچند کوچک مثل مدیا تک ( Helio X20 را به یاد دارید؟ ) وجود دارند که میتوانند کمی مشکل ساز باشند. در هر صورت، همه چیز برای کوالکام روشن است و به زودی شاهد موفقیت دوباره و یا شکست پیاپی کوالکام خواهیم بود.
منبع: gizmochina

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا