اخبار تکنولوژی

اسنپدراگون ۷ اس نسل ۳ برای نخستین بار در Geekbench رویت شد

پردازنده میان رده آینده کوالکام، اسنپدراگون ۷ اس نسل ۳ ، در Geekbench رویت شده است. به طور سنتی، چیپ‌هایی که “s” در نام خود دارند، نشان دهنده کاهش جزئی در مقایسه با همتایان غیر s هستند. به نظر می‌رسد این روند در اینجا صادق است، زیرا ۷s Gen 3 عملکردی تقریباً یکسان با Snapdragon 7 Gen 3 استاندارد ارائه می‌دهد.

امتیاز Geekbench 6.3 نشان می‌دهد که ۷s Gen 3 به ترتیب در تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به امتیاز ۱۱۵۷ و ۳۱۵۷ دست یافته است. این ارقام عملاً از امتیازهای ۱۱۴۷ و ۳۱۲۹ ۷ Gen 3 معمولی قابل تشخیص نیستند. در مقایسه با نسل قبلی خود، یعنی اسنپدراگون ۷s Gen 2، تراشه جدید پیشرفتی جزئی را ارائه می‌کند، افزایش ۱۵ درصدی در تک هسته‌ای و افزایش ۱۲ درصدی در عملکرد چند هسته‌ای.

این دستاوردها در قلمرو تکرار نسل مورد انتظار برای پردازنده‌های سطح متوسط ​​قرار می‌گیرند و دلیل کمی برای هیجان ایجاد می‌کنند. در مورد مشخصات فنی، اسنپدراگون ۷ اس نسل ۳ دارای معماری CPU سه کلاستر خواهد بود. هسته اصلی با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز، در کنار سه هسته عملکردی ۲.۴ گیگاهرتز قرار دارد. دو هسته کم مصرف را کامل می‌کنند که در فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز کار می‌کنند.

اسنپدراگون ۷ اس نسل ۳ در کار است

شایعات حاکی از آن است که برای عملکرد، چیپ از هسته Cortex-A720 Arm استفاده خواهد کرد. وظایف پردازش گرافیکی توسط پردازنده گرافیکی Adreno 810 با فرکانس ۴۸۰ مگاهرتز انجام می‌شود. بر اساس Geekbench، اسنپدراگون ۷s Gen 3 احتمالاً به‌روزرسانی قابل پیش‌بینی را در مجموعه میان‌رده‌های کوالکام ارائه می‌کند. شما عملکرد قابل اعتمادی دریافت خواهید کرد، اما انتظار افزایش عمده از نظر عملکرد را نداشته باشید.

اگرچه هنوز تایید نشده است، اما اسنپدراگون ۷s نسل ۳ ممکن است با گوشی هوشمند Redmi Note 14 Pro را قدرت دهد. این احتمالاً بدان دلیل است که نسخه قبلی آن، Redmi Note 13 Pro، دارای پردازنده Snapdragon 7s Gen 2 است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا