اخبار تکنولوژی

انتشار اطلاعاتی از پردازنده تنسور G5

شایعاتی شنیده‌ایم که گوگل خود تراشه تنسور G5 را برای پیکسل ۱۰ و ۱۰ پرو طراحی خواهد کرد. برخلاف تراشه‌های قبلی Tensor که از زمان شروع به کار بر تخصص سامسونگ و Foundry تکیه کرده‌اند، گفته می‌شود که G5 برای فرآیند ساخت خود به TSMC سوئیچ می‌کند.

اکنون، رسانه Android Authority مانیفست حمل و نقل نمونه تراشه Tensor G5 وارد شده به هند را در دست گرفته است و تأیید می‌کند که گوگل در حال تغییر به TSMC است. این سند جزئیات مختلفی را در مورد تراشه نشان می‌دهد، از جمله شماره قطعه گوگل (G313-09488-00)، دسته بندی محصولات (مدار یکپارچه، سیستم روی یک تراشه)، و اینکه یک محصول جدید است.

همچنین تایید می‌کند که TSMC سازنده SoC است. این گمانه زنی مبنی بر اینکه این چیپ Tensor G5 است با نام رمز قطعه، LGA، که مخفف “Laguna Beach” است، که گمان می‌رود نام رمز نسل پنجم چیپست Tensor باشد، پشتیبانی می‌شود.

نشانه دیگری از اینکه TSMC در حال ساخت Tensor G5 است را می‌توان در سندی مشاهده کرد که در آن InFO POP به عنوان فناوری بسته بندی مورد استفاده در چیپست ذکر شده است. فناوری InFO POP منحصر به فرد TSMC است. علاوه بر این، سند تأیید می‌کند که تراشه یک آزمایش سطح سیستم (SLT) را که عملکردهای اساسی را شبیه‌سازی می‌کند، عقب گذاشته است.

تنسور G5 پردازنده قوی تر گوگل

همچنین به ۱۶ گیگابایت رم POP (بسته روی بسته) اشاره می‌کند که احتمالاً به گزینه‌های حافظه مشابه برای سری پیکسل ۱۰ آینده اشاره دارد. با توجه به این شایعه، اگر قصد دارید امسال به یک گوشی پیکسل ارتقا دهید (سری پیکسل ۹)، ممکن است بخواهید منتظر پیکسل ۱۰ در سال ۲۰۲۵ باشید. پیکسل ۱۰ احتمالا دارای تراشه قدرتمندتر و سفارشی‌تری است که توسط گوگل، عملکرد بهینه‌سازی شده را برای خط پیکسل ۱۰ ارائه می‌کند.

در دیگر خبرها گوگل پیکسل ۸ پرو و ۸ دارای نوار دوربین براق هستند، در حالی که مدل‌های غیر پرو روکش مات دارند. نوار دوربین از آلومینیوم ساخته شده است که به راحتی خراشیده می‌شود و روکش براق آن را بیشتر به چشم می‌آورد.

یکی از معدود جنبه‌های دو مدل پرو اخیر گوگل که افراد آن را دوست ندارند، روکش براق روی نوار دوربین آلومینیومی است که برای محافظت از مجموعه دوربین طراحی شده است. در کمال تعجب، یک کاربر راهی برای کاهش دید خراش‌ها و اثر انگشت روی آن پیدا کرده است. با این حال، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این کار را با پیکسل خود انجام ندهید.

کاربر تصاویر پیکسل ۷ پرو و پیکسل ۸ پرو خود را از طریق یک پست Reddit به اشتراک گذاشته است. او از یک پد شستشوی Scotch Brite استفاده کرده است تا سطحی برس‌دار به نوار دوربین بدهد.   اگرچه، او اشاره نکرد که آیا از یک فیلم محافظ روی جلد لنز استفاده کرده است یا خیر. اما پنل غقب پیکسل ۷ پرو به شدت خراشیده شده است. می‌توانید آن را در تصویر ببینید. اگر پد شستشو به پوشش لنز ساییده شود، خراش ها نه تنها بر ظاهر تأثیر می‌گذارد بلکه کیفیت تصویر را نیز به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا