اخبار تکنولوژی

انتشار جزئیاتی از نمایشگر سامسونگ Odyssey OLED G9

شرکت Samsung به تازگی اطلاعاتی درباره مانیتور حرفه‌ای گیمینگ سامسونگ Odyssey OLED G9 ارائه کرد. یک نمایشگر خمیده ۴۹ اینچی با پنل QD-OLED که وضوح تصویر بالایی دارد.

نخستین بار در CES 2023 بود که این کمپانی کره‌ای محصول جدید خود را به نمایش درآورد. مانیتور وضوح ۵۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل ارائه داده و نرخ نوسازی قابل توجه ۲۴۰ هرتزی دارد. علاوه بر این تایید شد نمایشگر از استاندارد VESA DisplayHDR True Black 400 برخوردار است. شدت روشنایی در حالت عادی ۲۵۰ نیت و حالت نهایی به ۴۰۰ نیت می‌رسد.

علاوه بر این، گفته شد که مانیتور گیمینگ زمان پاسخگویی ۰.۱ میلی‌ثانیه دارد که نوع آن ناشناخته است و نرم‌افزار Gaming Hub سامسونگ از قبل نصب شد. اکنون سامسونگ اعلام کرده که نمایشگر Odyssey OLED G9 دارای انحنای ۱۸۰۰R و زمان پاسخگویی ۰.۰۳ میلی ثانیه (GtG) است. علاوه بر این، مانیتور پشتیبانی از همگام سازی تطبیقی، به علاوه گواهی AMD FreeSync Premium Pro را برای به حداقل رساندن پارگی تصویر با کارت‌های گرافیک AMD ارائه می‌دهد.

سامسونگ Odyssey OLED G9 با طراحی خاص

سامسونگ Odyssey OLED G9

سامسونگ اضافه می‌کند که این پنل باید به نسبت کنتراست ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ نیز دست یابد و پردازشگر «Advanced Neo Quantum AI» برای تحلیل و بهینه‌سازی کیفیت تصویر در دسترس باشد. همچنین، سامسونگ Odyssey OLED G9 دارای ورودی‌های ویدئویی DisplayPort 1.4، micro-HDMI 2.1 و HDMI 2.1، به همراه دو پورت USB 3.0 Type-A پایین دست و یک پورت USB Type-B بالادستی است. بلندگوهای استریو ۵ واتی نیز روی آن تعبیه شده، همچنین یک پایه قابل تنظیم که می‌تواند تا ۱۲۰ میلی‌متر بلند شود یا -۲ تا +۱۵ درجه کج.

متأسفانه، شرکت کره‌ای هنوز قیمت یا در دسترس بودن را تأیید نکرده است. بنابراین دقیقا مشخص نیست این نمایشگر حرفه‌ای گیمینگ در چه تاریخی راهی بازار خواهد شد. البته با مشخصات بزرگی که تدارک دیده شد، بعید بوده با یک مانیتور ساده رو به رو باشیم. برند کره‌ای مطرح هر سال نسل جدید نمایشگر گیمینگ خود را برای ارائه به بازیکنان حرفه‌ای معرفی و عرضه می‌کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا